۲۲ مرداد ۱۳۹۱، ۱۲:۱۹
کد خبر: 80272268
T T
۰ نفر
پايان عمليات جست و جو و آغاز آوار برداري در شهرستان حادثه ديده اهر

تهران - سخنگوي سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر از پايان عمليات جست و جو و آغاز عمليات آوار برداري در روستاهاي شهرستان حادثه ديده اهر از توابع استان آذربابجان شرقي خبر داد.

' حسین درخشان' روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: در شهرستان رزقان استان آذربایجان شرقی كه در اثر زمین لرزه عصر روز گذشته - شنبه - ساكنان آن آسیب دیدند، عملیات جست و جو همچنان ادامه دارد.

این مقام مسوول در سازمان امداد و نجات هلال احمر با بیان اینكه آسیب دیدگان زمین لرزه یاد شده در مناطق خود اسكان داده شده اند گفت: هم اكنون حدود 860 تا 870 نیروی عملیاتی و امدادگر با حضور در محل حادثه مشغول امدادرسانی به آسیب دیدگان و بازماندگان هستند.

درخشان همچنین از حضور شش فروند بالگرد امدادی در مناطق حادثه دیده استان آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: در اثر زمین لرزه روز گذشته - شنبه - 133 روستای استان آذربایجان شرقی آسیب دیدند و تا كنون دو هزار و شش نفر مجروح شده اند.

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از اسكان یك هزار و 200 آسیب دیده این زمین لرزه خبر داد.

عصر روز گذشته - شنبه - دو زمین لرزه به بزرگی 2/6 و 6 در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) به ترتیب شهرستان های اهر، ورزقان و هریس در آذربایجان شرقی را لرزاند.

اجتمام**9140**1569
۰ نفر