۱۹ مرداد ۱۳۹۱، ۱۷:۳۱
کد خبر: 80269104
T T
۰ نفر
حزب الله:غرب با ايجاد بحران در سوريه به دنبال ضربه زدن به ايران است

بيروت - مسوول روابط بين الملل حزب الله با اشاره به بحران ايجاد شده در سوريه توسط كشورهاي عربي و غربي گفت: اين توطئه ها با هدف ضربه زدن به ايران صورت مي گيرد چراكه غرب از طريق ضربه زدن به هم پيمانان ايران در منطقه به دنبال ضربه زدن به ايران است.

به گزارش ایرنا از بیروت، 'عمار موسوی' مسوول روابط بین الملل حزب الله روز پنج شنبه در دیدار با 'هیثم ابو سعید' نماینده سازمان بین المللی حقوق انسان با اشاره به توطئه های سازماندهی شده بین المللی علیه سوریه گفت: آنها عقیده دارند پایگاه اساسی دشمنی با سلطه جوی های غربی در منطقه در ایران، سوریه و كشورهای مقاوم قرار دارد.

وی به نقش بسزای 'بشار اسد' رییس جمهور سوریه در حمایت از مقاومت های ملی منطقه اشاره كرد و افزود: تاریخ درباره بشار اسد و نقش وی در حمایت از مقاومت علیه رژیم صهیونیستی، منصفانه قضاوت خواهد كرد.

عمار موسوی با اشاره به نقش ایران در حمایت از مقاومت های منطقه تاكید كرد: ایران به خاطر قرار گرفتن در كنار قضایای محق مردم منطقه و حمایت از سوریه، تحت انواع فشارها و تحریم های غربی قرار گرفته است.

مسوول روابط بین الملل حزب الله در بیان حمایت از دولت سوریه و انجام روند اصلاحات در این كشور اظهار كرد: ما از انجام روند اصلاحات از سوی مسوولان سوری حمایت كرده و در عین حال خواستار توجه به مساله ربوده شدگان لبنانی و ایرانی به دست گروههای مسلح تروریستی هستیم.

ابوسعید نیز در این دیدار، ادعای برخی مبنی بر نظامی بودن افراد ربوده شده ایرانی را تكذیب كرد و گفت: تدابیر لازم قانونی در این باره اتخاذ خواهد شد.

خاورم*2023**1030**1566