۱۹ مرداد ۱۳۹۱، ۱۵:۴۶
کد خبر: 80268977
T T
۰ نفر

درب حرم مطهر امام علي (ع) وارد اهواز شد

۱۹ مرداد ۱۳۹۱، ۱۵:۴۶
کد خبر: 80268977
درب حرم مطهر امام علي (ع) وارد اهواز شد

اهواز- همزمان با سالروز شهادت جانسوز و مظلومانه مولاي متقيان حضرت علي(ع) ، درب حرم مطهر آن امام همام روز پنجشنبه در مسير انتقال به نجف اشرف در ميان استقبال مردم ولايي و دوستدار اهل بيت عصمت و طهارت عليهم السلام وارد اهواز شد.

معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: با هماهنگی مسوولان ستاد بازسازی عتبات عالیات استان، در‌ب مطهر حرم امام علی (ع) هفته گذشته از شیراز وارد امیدیه در جنوب شرقی خوزستان شد و سپس برای تبرك و زیارت به شهرهای رامهرمز، هفتكل ،ایذه ، باغملك ، مسجدسلیمان ، شوشتر ، گتوند ، ملاثانی و شیبان انتقال داده شد و پیش از ظهر امروز در میان خیل عظیم عاشقان ولایت و امامت وارد اهواز شد.

'محمد تقی چهار محالی' افزود: درب حرم مطهر امام علی (ع) به مدت سه شب برای زیارت و تبرك در مصلای مهدیه امام خمینی (ره) اهواز خواهد بود و سپس به آبادان و خرمشهر انتقال داده می شود.

وی گفت: این درب در ابعاد چهار متر و 10 سانتیمتر در دو متر و بیست سانتیمتر و شامل یك كیلو طلا، 65 كیلو نقره و 65 كیلو مس ساخته شده از چوب درختانی نظیر كهور، نارنج و ساج و به وزن تقریبی 800 كیلوگرم توسط هنرمندان شیرازی در مدت زمان 9 ماه ساخته شده است.

طبق برنامه اعلام شده از سوی ستاد بازسازی عبتات عالیات خوزستان قرار است 27مرداد ماه (هفته آخر ماه مبارك رمضان) درب حرم مطهر امام علی (ع) از طریق یكی از مرزهای غربی كشور به شهر نجف اشرف برای نصب انتقال یابد.

ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان مسوولیت طلاكاری و بازسازی ایوان حرم علوی را بر عهده گرفته و قرار است تا پایان امسال این پروژه به اتمام برسد.

مردم ولایتمدار و دوستدار آل علی (ع) در خوزستان تاكنون كمك ها نذور و هدایای زیادی را برای بازسازی حرم های امامان معصوم علیهم السلام به شهرهای مقدس سامرا، نجف اشرف، كربلا و كاظمین ارسال كرده اند.

ك/3 646/320
۰ نفر