تقارن دهه كرامت با هفته دفاع مقدس فرصتي براي تبيين دفاع در فرهنگ رضوي است

مشهد - معاون سياسي، امنيتي استاندار خراسان رضوي، همزماني دهه كرامت با هفته دفاع مقدس را فرصتي براي تبيين دفاع در فرهنگ رضوي دانست.

محمد غفاری روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی و برنامه ریزی جشن های دهه كرامت گفت: مشهد الرضا به دلیل وجود بارگاه ملكوتی امام هشتم (ع) كانون توجه شیعیان و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است و در ایام دهه كرامت علاوه بر خیل عظیم مجاوران، میزبان تعداد قابل توجهی از زائران خواهد بود.

وی با تاكید بر اعلام برنامه های شهرستانی جشن های دهه كرامت به ستاد استان افزود: باید برنامه ریزی ها به گونه ای باشد كه علاوه بر ایجاد شور و نشاط معنوی برای زائران و مجاوران رویكرد مردمی جشن ها مورد غفلت واقع نشود.

وی اظهارداشت: توجه به فعالیت سازمان های مردم نهاد و مشاركت دادن آنها در برنامه ها و استفاده از ظرفیت آنان باید مورد توجه قرار گیرد.

غفاری گفت: درنظر گرفتن وقایع روز دنیا و منطقه مانند بیداری اسلامی و اتفاقات سوریه و پرداختن به این موضوعات در برنامه های دهه كرامت از دیگر نكاتی است كه باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود : تمام دستگاه های دست اندركار و اعضای شورا باید در انجام وظایف ذاتی خود در هر چه بهتر و باشكوه تر برگزار شدن جشن ها، رویكرد تعمیق و گسترش ارزش های دینی، فرهنگ رضوی و فرهنگ دفاع مقدس را داشته باشند.

وی ضمن انتقاد از بی تفاوتی برخی اصناف به ترویج فرهنگ عفاف و حجاب از ملزم شدن مراكز تجاری و گردشگری به داشتن پیوست پدافند غیر عامل و پیوست امنیتی خبر داد.

غفاری گفت: به منظور بخشیدن غنای بیش از پیش به برنامه های دهه كرامت و نیز رشد كمی آنها، اجرای این برنامه ها منوط به تصویب ستادهای شهرستانی جشن های دهه كرامت به ریاست فرمانداران خواهد بود./1

2713 /664