۱۸ مرداد ۱۳۹۱، ۱۶:۱۹
کد خبر: 80267717
T T
۰ نفر
ظرفيت هاي خوبي در خبرگزاري جمهوري اسلامي وجود دارد

شيراز- رييس خبرگزاري جمهوري اسلامي استان فارس گفت: ظرفيت و قابليت هاي خوبي دراين خبرگزاري وجود دارد كه قابل افزايش و ارتقاست.

به گزارش خبرنگارایرنا ، بهنام احمدی ، روز چهارشنبه به مناسبت روز خبرنگاردرآیین بازدید مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از خبرگزاری جمهوری اسلامی استان فارس ، اظهارداشت: رهبرمعظم انقلاب ، خبرگزاری جمهوری اسلامی را در داخل كشور به عنوان نبض نظام، و در خارج از كشور به عنوان پیشانی كشورمعرفی كرده اند و ما نیز در این مجموعه درپی اجرای این رسالت مهم و مسوولیت ارزشمند هستیم.

وی افزود: خبرگزاری جمهوری اسلامی حدود هشت دهه است كه درعرصه اطلاع رسانی ، معرفی توانمندی های جامعه و آگاهی بخشی فعالیت دارد.

رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان فارس ، ادامه داد: هم اینك این خبرگزاری در قالب هشت منطقه داخلی و سه منطقه خارجی با 95 دفتر، فعالیت های خود را دنبال می كند.

احمدی افزود: مركز یكی از مناطق هشتگانه داخلی ایرنا در استان فارس مستقر است كه استان های جنوبی كشور شامل بوشهر، هرمزگان ، كهگیلویه و بویراحمد و فارس را زیر پوشش خود دارد.

وی افزود: خبرگزاری جمهوری اسلامی دركشور و به تبع آن دراستان فارس از توانمندی و پتانسیل خوبی درزمینه های مختلف خبری برخوردار است كه امید است این توانمندی و قابلیت ها با هدف توسعه این استان مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

احمدی ادامه داد: اگر این ظرفیت ها در زمینه های نرم افزاری و سخت افزاری افزایش و ارتقا یابد، شاهد جهش درهمه حوزه ها خواهیم بود.

وی با بیان اینكه هم اینك در اكثرشهرستان های استان فارس ، خبرنگاران آزاد با خبرگزاری جمهوری اسلامی مركز فارس برای پوشش اخبار، همكاری و مشاركت دارند ، بیان داشت: استان فارس در قالب سایت استانی خود ، روزانه بین 40تا 45 فراورده خبری از جمله خبر، گزارش و عكس تهیه می كند.

احمدی اضافه كرد: آرشیو عكس خبرگزاری ایرنا ، قوی ترین آرشیو عكس دراستان فارس است كه بسیاری از آن استفاده می كنند و با توجه به این كه قابلیت های این حوزه در این استان بسیار زیاد است، در صورت تجهیز امكانات می توانیم شاهد توسعه این بخش باشیم.

دراین آیین مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از روند تولید فراورده های خبری در خبرگزاری جمهوری اسلامی استان فارس بازدید و با اهدای هدایایی ازخبرنگاران و كاركنان این مجموعه تقدیركرد.ك/2

7382 /679