۱۸ مرداد ۱۳۹۱، ۱۲:۱۵
کد خبر: 80267074
T T
۰ نفر

شب هاي قدربهترين فرصت تزكيه براي جوانان است

۱۸ مرداد ۱۳۹۱، ۱۲:۱۵
کد خبر: 80267074
شب هاي قدربهترين فرصت تزكيه براي جوانان است

همدان-مديركل اوقاف و امور خيريه همدان گفت: شب هاي قدر فرصتي مناسب براي طلب آمرزش و استغفار به درگاه الهي است و مومنان بويژه جوانان سعي كنند از اين فرصت حداكثر بهره را ببرند.

حجت الاسلام' محمد صالحی' روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت: خداوند در قرآن كریم می فرماید عبادت در شب قدر به اندازه عبادت در هزار ماه است و فضیلت این شب بزرگ از همین آیه قرآن مشخص می شود.

وی افزود: دقایق و ثانیه های این شب بهترین لحظه ها هستند و مردم می توانند با عمل به وظایف عبادی كه برای شب قدر سفارش شده است از این شب بهره كامل را ببرند.

صالحی با بیان این مطلب كه براساس روایات مغفرت خدا در این شب ها تمامی بندگان را فرا می گیرد اظهار داشت: ماه رمضان ماه توبه است و در روایات از این ماه به نام ماه توبه، ماه گریه به پیشگاه خدا و ماه خالص شدن برای خدا نام برده شده و اگر انسان این فرصت ها را از دست بدهد دچار زیان شده است.

وی گفت: شب قدر به مقام امیرالمومنین علی (ع) گره خورده است و می توانیم با توسل به اهل بیت از خداوند بخواهیم زندگی و رفتار ما را به ائمه نزدیك كند تا شیعه راستین علی (ع) باشیم.

وی افزود: شب‌ قدر بزرگ‏ترین سند امامت و تداوم آن در طول زمان است و در روایات فراوانی، وجود شب قدر را در هر زمان دلیل لزوم امامت و بقای آن دانسته‌‏اند، لذا سوره قدر به منزله شناسنامه اهل ‌بیت(ع) شمرده شده است.

مدیركل اوقاف و امورخیریه استان همدان با بیان اینكه شب‌های قدر اوج معنویت رمضان است، تصریح كرد: شب قدر از فرصت‌های بسیار ارزنده و مغتنم است كه با این وصف باید این شب را برای تفكر در اوضاع اسلامی و توجه بیشتر به تعالیم قرآن مجید غنیمت بدانیم و به مقدار ارتباط خود با قرآن و احكام قرآن كاملاً رسیدگی كنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به میزبانی لیالی قدر توسط امامزادگان و بقاع متبركه استان همدان اشاره كرد و افزود: امامزادگان برجسته سطح استان همدان در لیالی قدر میزبان عزاداران خضرت علی(ع) می‌شوند.

576/7529