۱۲ مرداد ۱۳۹۱، ۱۹:۲۸
کد خبر: 80258644
T T
۰ نفر
نماينده مجلس:'اقتصاد مقاومتي'،راهبرد عبور از تحريم هاست

اصفهان - نايب رييس مجمع نمايندگان استان اصفهان گفت:'اقتصاد مقاومتي' كه رهبر فرزانه انقلاب آن را در شرايط تحريم يك جانبه و ظالمانه عليه ملت ايران مطرح كردند، راهبرد عبور از فشارهاي اقتصادي است.

'محمدعلی اسفنانی' روز پنجشنبه در آیین معارفه فرماندار جدید فریدونشهر با بیان اینكه استكبار جهانی،تحریم خصمانه ای علیه ایران اعمال كرده است،افزود:تحریم بانك مركزی به منظور اخلال در روابط پولی ایران و تحریم نفتی به منظور اخلال در بودجه كشور و صادرات، در دستور كار غرب قرار گرفته است.

وی با تاكید براینكه هدف دشمن ایجاد مشكلات در بازار خرید و فروش مردم و ركود در تولیدات داخلی ایران است، تصریح كرد: غرب در تحریم ها به دنبال این است كه به اقتصاد ایران ضربه بزند و از گسترش نفوذ و قدرت ایران در منطقه جلوگیری كند.

نماینده مردم شهرستانهای فریدن، فریدونشهر و چادگان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در برابر توطئه دشمن، ایده جدیدی را مطرح كردند و آن 'اقتصاد مقاومتی' است.

سخنگوی كمیسیون حقوقی و قضایی مجلس افزود: راه حل مقابله با تحریم این است كه زندگی خود را زندگی اسلامی و ایرانی كنیم و با اتحاد و همدلی در برابر این مشكلات بایستیم.

اسفنانی، اقتصاد مقاومتی را به مثابه گذار از اقتصاد وابسته و غیرپویا به یك اقتصاد خود اتكاء و پویا دانست و گفت:در این اقتصاد سه ضلع(مسئولان، وضعیت موجود اقتصاد و مردم) مهمترین اركان این اقتصاد را تشكیل می دهند.

نماینده مردم شهرستان های فریدن ،فریدونشهر و چادگان در مجلس شورای اسلامی همچنین به حوزه انتخابیه خود اشاره كرد و گفت:در بر گیری چهار شهرستان،‌ تنوع فرهنگی بالا و بی نظیر، رایج بودن پنج گویش (تركی،‌ گرجی، لری، فارسی و ارمنی) و گستردگی بالا منجر شده است تا این حوزه به یكی از بی نظیرترین حوزه‌های انتخابیه كشور تبدیل شود.

وی با اشاره به پتانسیل بالای منطقه در زمینه های مختلف خواستار به فعل رساندن این فرصت های از سوی فرماندار جدید و مسئولان استان شد.

در این مراسم'مهدی سلیمی' به عنوان فرماندار جدید فریدونشهر معرفی و از زحمات 'مجتبی خوانساری' فرماندار پیشین تقدیر شد.

شهرستان فریدونشهر با 60 هزار نفر جمعیت در 180كیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.

پ/8112/1042