۱۲ مرداد ۱۳۹۱، ۱۵:۳۴
کد خبر: 80258388
T T
۰ نفر
هرگز در كلاس هاي تقويتي و فوق العاده شركت نكردم

سنندج - 'فرزانه رحماني' دانش آموز مدرسه تيز هوشان فرزانگان سنندج، از اينكه رتبه نخست كنكور سراسري در علوم تجربي را كسب كرده بسيار خوشحال است و اين موفقيت را نتيجه تلاش و پشتكار, توكل به خدا و حمايت والدين خود مي داند.

مادر این دانش آموز، پزشك متخصص زنان و زایمان و پدر او استادیار دانشگاه است، وی اولین بار است كه در كنكور سراسری شركت كرده است اما بنا به گفته خودش، آزمون های آزمایشی را تجربه كرده بود.

وی سال گذشته نیز موفق به كسب مدال نقره كشوری المپیاد شیمی شد و در سال های اخیر نیز در مسابقات احكام دانش آموزی به مرحله كشوری راه پیدا كرد.

این دانش آموز كردستانی علاقه مند به ورزش شنا و پینگ پنگ است و در مسابقات مرحله شهرستانی نیز توانسته موفقیت هایی كسب كند.

وی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا موفقیت خود در آزمون سراسری امسال را توكل به خدا و آرامش عنوان كرد و گفت: روحیه آرام قطعا نقش مهمی در دستیابی به موفقیت دارد.

رحمانی برنامه ریزی با هدف موفقیت در كنكور را از مهرماه سال گذشته آغاز كرده و در این زمینه می گوید: روزهایی كه در مدرسه بودم روزانه بین پنج تا شش ساعت از وقت خود را به مطالعه اختصاص می دادم و روزهایی كه مدرسه نداشتم، صبح و بعداز ظهر مطالعه می كردم.

وی با اشاره به اینكه امروز كتاب های كمك درسی جزء لاینفكی از كنكور شده است, اظهار كرد:

علاوه بر مطالعات درسی، مطالعات غیر درسی نیز در برنامه ریزی هایم قرار گرفته بود.

رحمانی افزود: به استثناء آزمون های آزمایشی تاكنون در كلاس های تقویتی و فوق العاده شركت نكرده ام و سعی كردم وقت خود را در خانه به مطالعه اختصاص دهم.

وی در خصوص سوالات كنكور امسال گفت: لیست سوالات كنكور امسال بویژه دروس ادبیات بسیار سخت بود، اما كنكور تجربی ریاضی و فیزیك آسان بود.

رحمانی با اشاره به تعداد زیاد سوالات شیمی و زیست شناسی تصریح كرد: اگر كسی تعداد زیادی از سوالات زیست شناسی را پاسخ می داد، موفقیت او 100 درصد بود.

دارنده رتبه نخست كنكور سراسری در رشته علوم تجربی در خصوص شب قبل از كنكور گفت: تا ظهر روز قبل از كنكور، در حال مطالعه بودم اما بعد از آن سعی كردم با تمركز فعالیت خود به امورات دیگر، آرامش روحی خود را حفظ كنم.

وی با اشاره به اینكه پدر و مادرش همیشه حامی و پشتیبان وی بوده اند اظهار كرد: آنها سعی كردند همیشه فضا و شرایط آرامی در خانه فراهم كنند, با این وجود تلاش های دوران تحصیل و مجموع نمرات و رتبه های اخذ شده از عوامل اصلی موفقیت بود.

رحمانی خاطر نشان كرد كه معلمان دوران دبیرستان وی همان معلمان دوران راهنمایی بودند و همین عامل نقش مهمی در تقویت پایه تحصیلی داشته است.

وی با اشاره به نقش معلمان در پیشرفت دانش آموزان گفت: معلمان به تنهایی نمی توانند نقش تعیین كننده ای داشته باشند, بلكه موفقیت دانش آموز در گرو تلاش وی است.

رحمانی افزود: در صورتی كه دانش آموز تلاشگر باشد و معلمان نیز مشوق و حامی او ، قطعا نتیجه مطلوب و رضایت بخش خواهد بود.

وی با اشاره به اینكه خداوند بهتر می داند استعداد انسان ها در چه زمینه ای است, گفت: دوست دارم همان جایی قرار گیرم كه خدا می خواهد و بتوانم منشاء خیر و بركت برای مردم باشم تا خدا نیز از من راضی و خشنود باشد.

رحمانی اظهار كرد: برای اینكه تلاش های انسان در مسیر درست هدایت شود باید تنها از خدا كمك گرفت.

وی با اشاره به اینكه داشتن زندگی بدون دغدغه و آسایش خاطر و محیط آرام زمینه پیشرفت و شكوفایی نخبگان را فراهم می كند, افزود: ارائه تسهیلات به نخبگان جامعه و حل كردن مشكلات مسكن آنها می تواند مانع دغدغه آن ها گردد.

وی به كنكوری های امسال توصیه كرد: اگر در آزمون امسال كم كاری كرده اند در سایه تلاش و پشتكار بیشتر، سال آتی می توانند رشته مورد نظر را خود كسب كنند.

رحمانی ملاك موفقیت افراد در انتخاب رشته را بر اساس توانایی و علاقه فرد عنوان كرد و گفت: آرزوها و انتظارات غیر معقول مانع پیشرفت و موفقیت انسان است.

وی لازمه موفقیت انسان در زندگی را توكل به خدا و آرامش بیان كرد و گفت: در حالت ناامیدی و رخوت همیشه باید به خدا توكل و از او كمك طلبید.

ك/3

73/2/533/320
۰ نفر