۱۱ مرداد ۱۳۹۱، ۱۷:۵۳
کد خبر: 80257255
T T
۰ نفر

پليس راه فهرج ايرانشهر راه اندازي شد

۱۱ مرداد ۱۳۹۱، ۱۷:۵۳
کد خبر: 80257255
پليس راه فهرج ايرانشهر راه اندازي شد

پليس راه فهرج ايرانشهر امروز چهارشنبه با حضور جمعي از مسوولان شهرستان فهرج راه اندازي شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان كرمان، در آیین افتتاح پلیس راه فهرج ـ ایرانشهر، راه ‌های فرعی و اصلی استان كرمان را 22 هزار كیلومتر اعلام ‌‌كرد و افزود: برای راه‌ اندازی پلیس‌ راه، ‌واگذاری ساختمان ‌و زیر‌ساخت‌ ها از سوی اداره كل راه و شهر‌سازی و تجهیزات برعهده اداره كل پایانه‌ های استان است.

سرهنگ 'علی كاظمی'، اظهار داشت: وظیفه پلیس ‌راه، ایجاد سیستم ارتباطی و نیرو است.

وی تصریح كرد: از سال گذشته برای كاهش تصادفات و خدمات ‌رسانی به مردم، چهار پاسگاه پلیس ‌راه در كهنوج، رودبار جنوب و راور راه‌ اندازی و در فهرج‌ نیز كانكس ‌‌گذاری انجام شد.

سرهنگ كاظمی، از پخش تبلیغات غیر‌منصفانه در رسانه‌ ها و اخبار ‌كرمان علیه پلیس ‌راه استان، گلایه كرد و گفت: در چند روز گذشته شاهد تبلیغات غیر‌منصفانه ‌علیه پلیس راه این استان هستیم.

وی عنوان كرد: در اخبار چند روز گذشته میزان تلفات تصادفات در محور ریگان 32 كشته اعلام كرده اند‌ كه غیر‌ واقعی است.

وی ادامه داد: طی چهار ماه اول سال جاری در شهرستان‌های بم، ریگان، فهرج و نرماشیر‌ 26 نفر بر اثر تصادف‌ جان خود را از دست داده‌اند.

جانشین فرمانده انتظامی استان كرمان، گفت: از این تعدا‌د شش مورد ‌مربوط به فهرج و هشت مورد آن مربوط به شهرستان ریگان است‌ كه دو نفر از فوتی ‌ها شهرستان ریگان نیز به دلیل قاچاق سوخت و‌ انسان جان خود را از دست داده‌اند.

وی افزود: این در حالی است كه رسانه ‌ها اعلام كردند در شهرستان ریگان ‌طی تصادفات جاده‌ای‌‌‌‌ 32 نفر كشته ‌شده اند.

وی ادامه داد: این آمار ‌تخریبی، غیر منصفانه‌ و‌ برای تشویش اذهان عمومی است.

جانشین فرمانده انتظامی استان كرمان با بیان اینكه راه‌ اندازی پلیس ‌راه فهرج - ایرانشهر بر‌اساس نظر كارشناسی كارشناسان پلیس‌ راه انجام شده است، بیان داشت: این مركز نقطه ثقل سه شهرستان فهرج، ریگان و نرماشیر است.

سرهنگ كاظمی، با اشاره به تلاش‌ های پلیس راه از سال 89 برای راه‌ اندازی پلیس ‌راه‌ در ریگان، اظهار داشت: اما ‌با وجود حضور مكرر برای راه‌ اندازی پلیس ‌راه در این مكان هیچ‌ گونه همكاری از سوی مسوولان این شهرستان با پلیس راه انجام نشد.

وی افزود: واژگونی یك دستگاه اتوبوس با دو سرنشین و جراحت راننده و كمك راننده را در مصاحبه‌ ها نا‌امنی محور ریگان بیان می ‌كنند‌ و انتقال یك كانكس را كه همیشه قفل بوده و از آن استفاده نمی ‌شده را عامل افزایش ‌تصادفات ‌می ‌دانند.

سرهنگ كاظمی، با بیان اینكه عامل تصادفات در جاده‌ها راه، عوامل انسانی و وسایل نقلیه است، تصریح كرد: 75 درصد موارد تصادفات مربوط به عوامل انسانی است.

وی جاده فهرج ـ بم را یكی از جاده‌های پر‌تردد، كم‌ عرض و كم‌ شانه عنوان كرد و ابراز داشت: فرهنگ ‌سازی ‌می ‌تواند عامل مهمی برای كاهش تصادفات باشد.

فر‌مانده انتظامی شهرستان فهرج نیز در این‌ آیین اظهارداشت: ‌راه‌ اندازی پلیس ‌راه فهرج - ایرانشهر ‌موجب كاهش تلفات جاده‌ای در این محور می ‌شود.

سرهنگ 'علی زمانی'، افزود: راه‌ اندازی‌ پلیس ‌راه فهرج - ایرانشهر در كاهش تصادفات شهرستان‌های ریگان، نرماشیر و فهرج بسیار مؤثر است و تصادفات منجر به جرح و خسارات ‌مالی 40 درصد كاهش داشته است.

'حسین زین‌الصالحین' فر‌ماندار فهرج نیز محور فهرج - زاهدان را یكی از محورهای شلوغ و پرتردد دانست و خواستار راه‌ اندازی پلیس راه فهرج ـ زاهدان شد.ك/2

7433/2624