۹ مرداد ۱۳۹۱، ۲۲:۰۹
کد خبر: 80254033
T T
۰ نفر
نمايشگاه تخصصي قرآن و عترت استان البرز گشايش يافت

كرج- دومين نمايشگاه تخصصي قرآن و عترت البرز شامگاه دوشنبه در محوطه اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي اين استان گشايش يافت.

به گزارش ایرنا، دومین نمایشگاه استانی قرآن و عترت استان البرز در 11 بخش و 50 غرفه راه اندازی شد كه شامل بخشهای حجاب و عفاف، عترت، نجوم، كودك در رمضان، هنرهای تجسمی، نشر مكتوب و الكترونیكی، سینما، تئاتر خیابانی، آثار فاخر قرآنی، جشنواره كتاب خوانی رضوی و سیستم یادمان است.

گفتنی است بخش ' كودك در رمضان ' بعنوان یكی از اصلی ترین و بزرگترین بخشهای نمایشگاه در 19 غرفه دایر شده است.

مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در آیین افتتاحیه نمایشگاه قرآن و عترت در سالن سیروس صابر این اداره كل گفت: دومین نمایشگاه قرآن و عترت در این استان، امسال با پنج بخش تخصصی و جدید آماده بازدید قرآن دوستان و علاقمندان شده است.

'مجتبی ابراهیمی' افزود: پنج بخش جدید كه در نمایشگاه سال گذشته لحاظ نشده بود شامل عفاف و حجاب، عترت، سینما و برگزیده فیلمهای قرآنی، تئاتر خیابانی و بخش جشنواره كودك در رمضان است.

وی در ادامه به وجود استعدادهای خوب و نهفته فرهنگی، ادبی و قرآنی در استان البرز اشاره كرد و اظهار داشت: استان البرز دارای قاریان، حافظان، قرآن پژوهان، اساتید حوزه و دانشگاه، دانشجویان، محققان و مدارس زیادی است كه هر فعالیت فرهنگی و هنری در این استان بایستی پیوست قرآنی داشته باشد.

این مسئول بیان داشت: اگر ما ادعا داریم كه قطب فرهنگی آموزشی و تحقیقاتی كشور هستیم باید پیوست فرهنگی نیز داشته باشیم.

وی به یكی از معضلات نبود پیوست فرهنگی در استان اشاره كرد و گفت: اگر استان ما پشتوانه قوی فرهنگی داشته باشد چرا باید در شبی كه (شب گذشته) شب وفات حضرت خدیجه كبری (س) بود در مراسم افطار بعضی از دستگاهها از موسیقی های شاد استفاده شود.

گفتنی است دومین نمایشگاه قرآن و عترت استان البرز از امشب بمدت 10 شب از ساعت 19 تا 24 هرشب آماده بازدید علاقمندان است. ك/2

693/1027