۹ مرداد ۱۳۹۱، ۱۴:۵۲
کد خبر: 80253481
T T
۰ نفر
طرح فاضلاب درچهارشهرهرمزگان نيازبه دوهزارو700 ميليارد ريال اعتباردارد

بندرعباس- مديرعامل شركت آب و فاضلاب هرمزگان شهرهاي بندرعباس، ميناب، جاسك و رودان را از جمله شهرهايي اعلام كرد كه تاسيسات جمع آوري فاضلاب آنها در دست اجرا است و تكميل و تحقق نهايي اين طرح ها نيازمند اعتباري معادل دو هزار و 747 ميليارد ريال مي باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'حسین خادمی' روز دوشنبه در جمع خبرنگاران ضمن اعلام این خبر و با اشاره به مشكلات اعتباری و اسنادی طرح های فاضلاب استان، اظهار داشت: مطالعات طرح فاضلاب شهرهای بندرلنگه و گنگ نیز به اتمام رسیده اما بدلیل عدم تأمین اعتبار لازم تا كنون عملیاتی نشده اند.

وی در خصوص تكمیل برخی طرح های فاضلاب استان گفت: در حال حاضر 71 درصد شهر بندرعباس از شبكه جمع آوری فاضلاب برخوردار هستند و همچنین طرح فاضلاب جزایر لاوان، هرمز و ابوموسی نیز اجرا شده و در مدار بهره برداری قرار دارند.

این مقام مسوول خاطرنشان كرد: مطالعات مهندسی مجدد طرح فاضلاب و مدول دوم تصفیه خانه و شبكه جمع آوری شهر بندرعباس و همچنین مطالعات شهرهای پارسیان، بندرخمیر و بستك نیز در حال انجام است و مطالعات جزایر تنب بزرگ، هنگام و لارك به اتمام رسیده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان با اشاره به شرایط اقلیمی استانهای جنوبی و لزوم جلوگیری از آلودگی های زیست محیطی ، اولویت اجرایی طرح های ایجاد تأسیسات فاضلاب در این استانها را بسیار ضروری دانست.ك/3

7198/668