۹ مرداد ۱۳۹۱، ۱۲:۱۳
کد خبر: 80252988
T T
۰ نفر
تجار و صنعتكاران پاكستان خواستار توقف قتل عام مسلمانان در ميانمار شدند

اسلام آباد - انجمن تجار و صنعتكاران پاكستان (PIAF) با ابراز نگراني شديد نسبت به قتل عام مسلمانان در ميانمار از سازمان همكاري كشورهاي اسلامي (OIC) خواست نسبت به توقف نسل كشي مسلمانان در اين كشور اقدامات لازم را انجام دھد.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، 'سھیل لاشاری' رییس انجمن تجاروصنعتكاران پاكستان روز دوشنبه به رسانه ها گفت: تمامی كشورھای اسلامی باید نسبت به كشتار مسلمانان در میانمار واكنش نشان داده و ھمبستگی خود را با قربانیان این حادثه اعلام كنند.

وی با تاكید بر اینكه انجمن ھا و سازمان ھای اقتصادی و بازرگانی در پاكستان نمی توانند در قبال مساله مسلمانان میانمار سكوت كنند، افزود: این موضوع در واقع یك نوع نسل كشی مسلمانان در میانمار است.

سھیل لاشاری ادامه داد: جامعه اقتصادی پاكستان از بی تفاوتی جامعه جھانی در جلوگیری از كشتار مسلمانان میانمار متاسف است.

وی تاكید كرد: تلاش ھای جدی و ھماھنگ برای جلوگیری از تشدید خشونت ھا علیه مسلمانان در میانمار و پیدا كردن راه حل مناسب برای رفع این مساله ضروری است.

دولت پاكستان از وضعیت مسلمانان میانمار ابراز نگرانی كرده و از گروههای مدافع حقوق بشری در جهان خواسته است از ادامه جنایات توسط افراط گرایان بودایی علیه مسلمانان این كشور ممانعت كنند.

'معظم احمد خان' سخنگوی وزارت امور خارجه پاكستان ھفته گذشته در گفت وگو با خبرنگاران گفت: از اوضاع تاسفبار مسلمانان در میانمار نگرانیم و از دولت این كشور می خواهیم به وضعیت آنان رسیدگی كند.

وی افزود: پاكستان از دولت میانمار می خواهد ضمن جلوگیری از ادامه كشتار مسلمانان به دست افراط گرایان بودایی، اقدامات لازم برای بهبود وضعیت آنان را انجام دهد.

به گزارش رسانه های خبری شمار زیادی از مسلمانان میانماری در اثر خشونت های افراط گرایان بودایی كشته و مفقود و حدود 80 هزار نفر نیز از خانه و كاشانه خود آواره شده اند.

آساق ** 1095**1565