۸ مرداد ۱۳۹۱، ۱۸:۴۳
کد خبر: 80252183
T T
۰ نفر
احداث ديوار حائل نشانه شكست رژيم صهيونيستي از انتفاضه است

اسلام آباد - 'حسين شيخ الاسلام' مشاور رييس مجلس شوراي اسلامي ايران گفت : احداث ديوار حائل توسط رژيم صهيونيستي مخالف قوانين بين المللي است و نشانه عقب نشيني و شكست اين رژيم از رو به رو شدن با جريان مقاومت و انتفاضه مردم فلسطين دارد.

دبیركل كنفرانس حمایت از انتفاضه و قدس عصر یكشنبه در حاشیه برگزاری همایش بین المللی حمایت از انتفاضه مردم فلسطین در اسلام آباد به خبرنگار ایرنا گفت : اگر به تاریخ انتفاضه مردم فلسطین نگاه كنیم در می یابیم كه عزم های جدی زیادی در بین كشورها , ملت های مسلمان و آزادی خواه منطقه و جهان وجود دارد كه به شدت با اشغال سرزمین فلسطین مخالف بوده و خواهان خروج اشغالگران قدس از این سرزمین مقدس هستند.

شیخ الاسلام كه بامداد امروز برای شركت در همایش مذكور وارد اسلام آباد پایتخت پاكستان شد , افزود: برخی دولت ھای منطقه در خصوص مساله فلسطین نقش ضعیفی دارند، ولی امروز شاهد هستیم كه ملت ھای مسلمان و آزاده علیه این دولت ھا به پا خواسته اند و در اصل موضوع فلسطین تاثیر و نقش برپا كننده انقلاب های مردمی در منطقه و بیداری اسلامی را داشته است.

وی در ادامه با اشاره به برخی حمایت های دیكتاتورهای منطقه از رژیم غاصب اسراییل كه به دست مردم خود سقوط كردند تصریح كرد: برخی مانند حسنی مبارك از اسراییل در جنگ های مختلف از جمله جنگ 33 روزه علیه لبنان حمایت كردند، در واقع عاملی در نوار غزه در اجرای طرح مشترك آمریكایی – اسراییلی بود، حسنی مبارك در آن زمان نقش گنجینه طلایی را برای رژیم اسراییل در بستن باریكه غزه داشت.

دبیركل دبیرخانه شورای حمایت از انتفاضه مردم فلسطین در كشورمان بستن راه غزه به دست حسنی مبارك را یكی از عوامل مهم در پیروزی ظاهری رژیم صهیونیستی در برابر مسلمانان مظلوم فلسطین عنوان كرد و افزود: با بسته شدن باریكه غزه , رژیم صهیونیستی هر ظلمی را توانست در حق مردم مظلوم فلسطین وارد آورد و در واقع هیچ فردی برای اسراییل دیگر حسنی مبارك نمی شود.

شیخ الاسلام در باره برگزاری ھمایش ھایی در حمایت از انتفاضه مردم فلسطین در سایر كشورها نیز گفت: دنیا در حال رسیدن به نظریه های حضرت امام خمینی رضوان الله علیه در جهان است.

شیخ الاسلام در ادامه افزود: حضرت امام(ره) با نظریه اتكاء بر خداوند و تاكید بر حفظ وحدت بین مسلمانان و نقش میلیونی آنها در برابر استكبار جهانی به دنیا فهماند كه مردم ایران با بهره گیری از این نظریه توانستند بر استعمار و دیكتاتور پیروز شوند پس مسلمانان دیگر امروز نیز قادرند با استفاده از این نظریه مقابل اسراییل غاصب و ابرقدرتهای حامی این رژیم رو به اضمحلال , ایستادگی كنند.

مشاور رییس مجلس شورای اسلامی كشورمان افزود: امروز جنبش های بیداری در كشورهای اسلامی همانند مردم مسلمان ایران كه انقلاب اسلامی خود را با حضور میلیونی و با دست خالی و با سرنگونی رژیم شاھنشاھی به پیروزی رساندند در كشور هایی به مانند مصر نیز ھمان انقلاب اسلامی تكرار شد و امروز روند رو به افزایش انقلاب ها و جنبش های بیداری مسلمانان , منطقه را فرا گرفته است.

وی در باره اهمیت روز جھانی قدس هم گفت: روز قدس روزی است كه مردم مسلمان بصورت میلیونی در ایران و كشورهای اسلامی با انگیزه الھی و با زبان روزه در صحنه مقابله با استكبار و رژیم صهیونیستی حاضر شده و یكپارچه نابودی رژیم اشغالگر قدس و پیروزی انتفاضه مردم فلسطین را فریاد می زنند.

شیخ الاسلام در ادامه گفت : زمانی اسراییل غاصب توسعه یافته بود و با كمك ابرقدرتها توانسته بود با تحمیل جنگ به مسلمانان نقاط مختلفی از سرزمین فلسطین , جنوب لبنان و نواز غزه را تصرف كند, اما امروز اسراییل با عقب نشینی از بسیاری از مناطق اشغالی از جمله جنوب لبنان و نوار غزه و شمال سوریه روز به روز كوچك و ضعیف تر می شود .

وی گفت: رژیم اشغالگر قدس ھم اكنون در حال ساخت دیوار حائل بین خود و مسلمانان است، ما ( ایران و كشورهای اسلامی ) با این دیوار كشی مخالف بوده و آن را محكوم می كنیم، زیرا این دیوار مخالف با حقوق مردم فلسطین و قوانین بین المللی است , اما در اصل این رژیم با محصور كردن خود , ضعف و ترس خود را از مسلمانان نشان می دهد.

این كارشناس امور خاورمیانه و فلسطین در باره بازگشایی نوار غزه از سوی دولت محمد مرسی رییس جمهوری مصر و تردد مردم فلسطین به این كشور بدون اخذ روادید ، گفت: ما می توانیم این روند را با زمان حسنی مبارك مقایسه كنیم، ما شاھد ھستیم كه در زمان مبارك حتی یك نفر از زخمی ھای فلسطینی در نواز غزه نمی توانستند به مصر بروند اما امروز با پیروزی مردم مصر و انتخاب مرسی شاهد تردد عادی مسلمانان از فلسطین به مصر هستیم و این یعنی پیروزی انتفاضه مردم مظلوم فلسطین علیه رژیم اسراییل غاصب .

شیخ الاسلام نقش ھمسایگان فلسطین از جمله لبنان را در حمایت از انتفاضه و مقاومت مردم فلسطین مھم دانست و گفت : لبنان در این مقاومت نقش خود را به خوبی ایفا كرده است و مصر هم می تواند با ایفای نقش تاریخی خود در خصوص مساله فلسطین به موفقیت انتفاضه مردم فلسطین كمك شایانی كند.

وی افزود: كشورهایی مانند اردن و سوریه نیز قادر به ایفای نقش خود بوده و این در صورتی است كه سوریه قبل از این بحرانی كه گریبانش را گرفته كمك های فراوانی به مردم فلسطین كرده است و در راه پیروزی انتفاضه ,گام های بلندی برداشته است.

مشاور رییس مجلس شورای اسلامی در باره نقش ایران در پیروزی و حمایت از انتفاضه مردم فلسطین گفت : نظام جمهوری اسلامی و مردم ایران همواره نقش خود را در راه پیروزی و حمایت از انتفاضه با برخورداری از نظریه های حضرت امام خمینی( ره ) و رهنمودهای مقام معظم رهبری به خوبی ایفا كرده و در اصل پرچمدار حركت انقلابی و اسلامی مردم مسلمان جهان علیه استكبار جهانی و رژیم صهیونیستی است.

شیخ الاسلام در باره نقش پاكستان در حمایت از انتفاضه گفت : پاكستان ,كشوری است كه بر اساس دین اسلام پایه گذاری شده است و در مجموع ما و ملت پاكستان ھم سو و ھم جھت در راه حمایت از انتفاضه مردم فلسطین قدم بر می داریم و برپایی این همایش بین المللی و ارزشمند نیز در حمایت های پاكستان و احزاب مذهبی و سیاسی این كشور از انتفاضه مردم فلسطین نقش حیاتی دارد.

همایش بین المللی حمایت از انتفاضه مردم فلسطین با حضور مهمانان خارجی و شماری از شخصیت های سیاسی و مذهبی پاكستان در باره حمایت از مردم مظلوم فلسطین در اسلام آباد تشكیل شد.

آساق ** 1095**2047**

سرخط اخبار جهان