۴ مرداد ۱۳۹۱، ۲۰:۱۹
کد خبر: 80247224
T T
۰ نفر

شهرستان آغاجاري به نقشه تقسيمات كشوري اضافه شد

۴ مرداد ۱۳۹۱، ۲۰:۱۹
کد خبر: 80247224
شهرستان  آغاجاري به نقشه تقسيمات كشوري اضافه شد

اهواز- استاندار خوزستان از موافقت هيات وزيران با پيشنهاد وزارت كشور مبني بر ايجاد شهرستان آغاجاري به مركزيت شهر آغاجاري از تركيب بخش هاي مركزي به مركزيت شهر آغاجاري و جولكي به مركزيت روستاي جولكي و همچنين از تركيب دهستان هاي سرجولكي و آب باران در تابعيت استان خوزستان خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری خوزستان ، 'سیدجعفر حجازی' با اشاره به تلاش های صورت گرفته در چهار سال اخیر به تشریح هدف دولت از این اقدام پرداخت و گفت: دولت با توجه به بافت جغرافیایی منطقه و با هدف توزیع بهینه و عادلانه خدمات با ایجاد شهرستان آغاجاری در استان خوزستان موافقت كرد.

وی افزود: هیات وزیران بنا به پیشنهاد وزارت كشور و به استناد ماده (13) قانون تعاریف و ضوابط كشوری مصوب 1362 با ایجاد شهرستان آغاجاری به مركزیت شهر آغاجاری از تركیب بخش های مركزی به مركزیت شهر آغاجری و جولكی به مركزیت روستای جولكی و همچنین از تركیب دهستانهای سر جولكی و آب باران در تابعیت استان خوزستان موافقت كرد.

دكتر حجازی بیان داشت: بر اساس این مصوبه روستاها ، مزارع و مكانهای اسلام آباد، شهرك بلال، سربند پایین، سربند بالا، یونیت یك؛ نمره (15)، یونیت چهار، ایستگاه برق (400) كیلو وات، پادگان قدس، فای علیا و سفلی ، پردكش سه، كمپ عباس، مارون سه و ایستگاه گاز یوسفی از دهستان جولكی بخش جایزان شهرستان امیدیه منتزع و به دهستان جایزان همین بخش ملحق می شود.

استاندار خوزستان از انتزاع دهستان جولكی از بخش جایزان شهرستان امیدیه خبر داد و گفت: دهستان جولكی از بخش جایزان شهرستان امیدیه منتزع و به بخش آغاجاری شهرستان بهبهان در استان خوزستان الحاق و نام این دهستان نیز كه در تابعیت بخش آغاجاری شهرستان بهبهان قرار می گیرد تبدیل به دهستان' سرجولكی' می شود.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان اظهار داشت: بر این اساس مركز دهستان جولكی روستای جولكی به روستای جولكی تغییر می یابد و دهستان آب باران به مركزیت روستای آب باران از تركیب روستاها ،مزارع و مكانهای هادی خانی، آب باران یك، آب باران دو، چم نظامی شیخ عاشورا ، امامزاده شاه عبدالله، قهوه خانه پل مارون، ایستگاه آب آغاجاری، تصفیه خانه آغاجاری، تلمبه خانه شهید اسكندری، ایستگاه شهید پرخیده، چشمه نظامی، فاز دو آب باران دو، چم نظامی، بیشه شیرین و امامزاده شاه خراسان در تابعیت بخش آغاجاری شهرستان بهبهان ایجاد می شود.

همچنین بخش جولكی به مركزیت روستای جولكی از تركیب دهستانهای سرجولكی و آب باران در تابعیت شهرستان بهبهان از توابع استان خوزستان ایجاد می شود.

دكتر حجازی در پایان اظهار امیدواری كرد به زودی بندر امام و حمیدیه نیز به شهرستان تبدیل شود.ك/1 642/ 646