۴ مرداد ۱۳۹۱، ۱۵:۲۴
کد خبر: 80246797
T T
۰ نفر

قم ـ حضرت آيت الله 'ناصر مكارم شيرازي' از مراجع عظام تقليد گفت: گروهي در جامعه معتقدند كه دين بايد عرفي باشد و هر چه عرف بپسندد بايد پيروي كرد در حاليكه كه دستور صريح خداوند به پيامبر(ص) پيروي مطلق از وحي الهي است و عرف در اسلام جايگاهي ندارد.

به گزارش ایرنا، وی روز چهارشنبه در جمع نمازگزاران حرم مطهر حضرت معصومه(س) با بیان اینكه كسانی كه دنبال عرف و پسند آن می افتند اخلاق زشت و كارهای نادرست را پیروی می كنند افزود: با عمل به عرف ارسال پیغمبران الهی نیز عبث و بیهوده می شود.

آیت الله مكارم با بیان اینكه هیچ كس در اسلام نمی تواند بر اساس سلیقه و انتخاب شخصی حكمی جاری كند و هر چه هست باید از سوی خدا باشد افزود: اگرچه پیامبر(ص) خود بهترین سلیقه ها را داشت و عقل كل بود اما در احكام نمی توانست دخالت كند و فقط از وحی الهی پیروی می كرد.

وی با بیان اینكه مسایل مستحدثه مخصوصا مسایل پزشكی از جمله پیوند اعضا و تلقیح مصنوعی و رحم اجاره ای در اسلام با مراجعه به دستورات وحی، پاسخ دارد تاكید كرد: در وحی آسمانی و آیات و روایات معصومین یك دستورات كلی و عام وارد شده كه با استفاده از آن می توان مسایل مستحدثه را حل كرد.

آیت الله مكارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینكه خداوند در سوره احزاب پیامبر را امر به توكل كرده است افزود: مساله توكل به خدا را در انقلاب مخصوصا در جنگ تحمیلی آزمودیم و جوانان ایران در جنگ با صدام و حامیان جهانی اش به این دلیل كه متوسل و متوكل به خدا بودند بر آنان پیروز شدند.ك/2

569/ 550/