۴ مرداد ۱۳۹۱، ۱۳:۵۴
کد خبر: 80246532
T T
۰ نفر
لاريجاني: نبايد شرايط فعلي را به گردن يكديگر بيندازيم

تهران-رييس مجلس شوراي اسلامي در واكنش به برخي اظهارات مبني بر اين كه سوء مديريت ها موجب ايجاد شرايط اقتصادي كنوني كشور شده است، گفت: در شرايط فعلي نبايد موضوع و مشكلات را به گردن يكديگر بيندازيم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، 'علی لاریجانی' روز چهارشنبه پس از پایان جلسه غیرعلنی مجلس كه با حضور مسوولان اقتصادی دولت، بخش خصوصی و نمایندگان برگزار شد، در گفتگو با خبرنگاران ایرنا و واحد مركزی خبر در پاسخ به این سوال كه برخی سوء مدیریت ها را موجب ایجاد مسایل اقتصادی كشور می دانند، اظهار داشت: نظرات در این زمینه مختلف است اما نكته قابل توجه كه رسانه های نیز باید به آن توجه كنند این است كه در شرایط فعلی نباید موضوع و مشكلات را به گردن یكدیگر بیندازیم.

وی تصریح كرد: شرایط اقتصادی كنونی كشور اگرچه به مسایل داخلی و خارجی بستگی دارد ولی مهم ترین مساله این است كه تدابیری اندیشیده شود تا فشار به مردم وارد نشود.

رییس مجلس یادآور شد كه در جلسه امروز دولت و مجلس راهكارهایی برای این منظور اندیشیده شد.

لاریجانی همچنین گفت: نشست مشترك امروز به موضوع های حساس از جمله وضعیت صنعت، كشاورزان، دامداران و بحث تحریم ها و ارز اختصاص یافت.

وی با اشاره به توضیحات تیم اقتصادی دولت در جلسه غیرعلنی امروز مجلس گفت: با توجه به اقدامات انجام شده در این جلسه، جمع بندی نسبت به موضوعات صورت گرفت و هفته آینده نیز این جلسات مشترك ادامه خواهد داشت.

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح كرد: این جلسه بدین منظور صورت گرفت كه اگر دیگران فكر می كنند می توانند با این قبیل اقدامات برای كشور مشكل درست كنند، مسوولان با تدبیر آن را پشت سر خواهند گذاشت.

لاریجانی درباره تشكیل ستاد خاص نیز گفت: این ستاد در حال حاضر به صورت غیر مصوب شروع شده ولی نیازمند تعیین چارچوب های اصلاح بودجه و نقش قانونی آن است.



*** نتایج اولیه خوب جلسه غیرعلنی پنج ساعته

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین پیش از به صدا درآوردن زنگ پایان جلسه امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی با تشكر از وزرای اقتصادی دولت و نمایندگان مجلس برای حضور در جلسه غیرعلنی امروز مجلس گفت: از این كه نمایندگان دولت و مجلس پنج ساعت برای این جلسه وقت گذاشتند، تشكر می كنم.

لاریجانی با بیان اینكه در این جلسه بحث های اساسی كشور مورد رسیدگی قرار گرفت، افزود: جلسه غیرعلنی مجلس نتایج اولیه خوبی از لحاظ تعامل دولت و مجلس داشت.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز 40 دقیقه جلسه علنی داشتند و پس از آن به مدت پنج ساعت جلسه مجلس شورای اسلامی به منظور رسیدگی به وضعیت اقتصادی كشور و گرانی های اخیر بصورت غیرعلنی برگزار شد.

جلسه علنی بعدی مجلس شورای اسلامی یكشنبه - هشتم مرداد ماه - ساعت 8 صبح برگزار می شود.

سیام**1053**9121**1336**1572