۳ مرداد ۱۳۹۱، ۱۲:۰۳
کد خبر: 80244505
T T
۰ نفر
گزينه هاي پرچم داري آمريكا در مراسم افتتاحيه بازيهاي المپيك لندن

تهران-'مايكل فلپس' دارنده 14 مدال طلاي المپيك كه چهار بار در اين بازيها شركت كرده و قصد دارد در پايان بازيهاي المپيك لندن خداحافظي كند، ورزشكار مطلوبي براي رهبري تيم آمريكا در مراسم افتتاحيه بازيهاي المپيك لندن در روز جمعه محسوب مي شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اما پرچم داری بازیهای المپیك تابستانی به ندرت به گزینه های بدیهی سپرده شده است.

از سال 1906 كه مراسم افتتاحیه جزو بازیها شد و متیو هالپین پرچم دار آمریكا در این مراسم بود، تاكنون تعداد اندكی از انتخاب شوندگان جزو نامهای شناخته شده بوده است.

چهار سال پیش در پكن پرچم داری آمریكا به 'لوپز لومونگ' دونده 1500 متری سپرده شد كه از سودان جنگ زده به آمریكا پناهنده شده بود.

در المپیك 2004 آتن 'داون استلی' دارنده سه مدال طلای تیم بسكتبال زنان این مسئولیت را به عهده گرفت. 'كلیف میدل' كایاك سواری كه بعد از حادثه ای كه جان او را به خاطر انداخت توانست برای دومین بار به المپیك راه پیدا كند، در المپیك سیدنی پرچم آمریكا را بر دوش گرفت.

امسال پرچم دار آمریكا از میان 530 ورزشكار انتخاب خواهد شد.

كاپیتان های 26 تیم یك نامزد را معرفی می كنند تا در رای گیری مخفی انتخاب شود. عملكرد و نتایج ورزشی و نیز خدمات طولانی سرگذشت الهام بخش نامزدها در انتخاب آنها نقش دارد.

پاتریك ساندوسكی سخنگوی كمیته المپیك آمریكا گفت، این افراد نه فقط نماینده آمریكا بلكه نماینده هم تیمی های خود هستند.

وی افزود: او كسی است كه منتخب ورزشكاران است.

ساندوسكی افزود: ورزشكاران خود تصمیم می گیرند چه كسی فرد مناسبی برای انجام این وظیفه است.

فلپس با هر استانداردی شایسته این كار است اما حتی نامزد شنا هم نیست.

فلپس كه در اولین روز بازیها در دو انفرادی مختلط400 متر شركت می كند خود را از بین گزینه ها خارج كرد و در حالی كه برای افتخارات بیشتر در المپیك دنبال می كند، تماشاگر مراسم افتتاحیه خواهد بود.

باب بومان مربی قدیمی فلپس گفت از آنجا كه او روز بعد مسابقه دارد هیچ شانسی برای حمل پرچم المپیك ندارد و قصد ندارد این تجربه را داشته باشد.

از بازیهای المپیك 1976 تاكنون هیچ شناگری رهبری تیم آمریكا را در ورزشگاه المپیك به عهده نگرفته، اما حتی بدون فلپس هم نامزدهای شایسته این كار كم نیستند.

كوبه برایانت از تیم بسكتبال لس آنجلس لیكرز یكی از شناخته شده ترین ورزشكاران جهان است و سرنا ویلیامز قهرمان پنج دوره ویمبلدون كه بعداز قهرمانی در تنیس دو نفره در المپیك 2000 و 2008 بدنبال پیروزیهای بیشتر است جزو گزینه ها خواهند بود.

در آن سوی طیف نامزدهایی مثل كارن اوكونر سوار كار قرار دارد كه مسن ترین ورزشكار تیم آمریكاست و برای پنجمین بار در المپیك شركت می كند. كایلا هریسون قهرمان جودو جهان كه تلاش می كند مدال طلا آمریكا در این رشته را تصاحب كند جزو گزینه هاست.

ورزشی**1584**1440
۰ نفر