۱ مرداد ۱۳۹۱، ۱۵:۳۶
کد خبر: 80241912
T T
۰ نفر
استاندار گيلان: بهزيستي براي توانمندسازي مددجويان طرحي نو ارائه كند

رشت - نماينده عالي دولت در گيلان در ديدار جمعي از كاركنان بهزيستي گيلان، از اين نهاد خواست براي توانمندسازي مددجويان تحت پوشش، طرحي جديد و نو ارائه كند و از مساعدت هاي خيرين نيز بهره گيرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، 'مهدی سعادتی' روز یكشنبه در این دیدار اظهار كرد: 72 هزار نفر مددجو تحت پوشش سازمان بهزیستی گیلان هستند كه این میزان، آمار كمی نیست و تامین سلامت جان و روان این افراد بر دوش مدیران این سازمان است.

وی افزود: اسلام برای انسان، ارزشی والا قائل است و بر اساس آموزه های دینی؛ دستی كه به سمت كار خیر حركت كند، دست خداست.

استاندار گیلان ادامه داد: سازمان بهزیستی باید در مسیری حركت كند كه مسیر خدمت و گره گشایی از كار مردم باشد.

وی اضافه كرد: تقسیم امكانات بین محرومان از بركات ماه مبارك رمضان است تا توشه آخرتمان را بهتر تامین كنیم بنابراین مدیران به جهت رفتاری ، سازمانی و مدیریتی به صورت معمول كارهای خوب انجام می دهند اما باید یكسری نوآوری و خلاقیت نیز داشته باشند.

استاندار گیلان همچنین از دستگاه های دولتی دارای امكانات ورزشی خواست سالن های ورزشی خود را در برخی ساعات در اختیار قهرمانان ورزشی نابینا و كم بینای استان قرار دهند تا زمانی كه سالن ویژه برای آنها احداث شود.

سعادتی افزود: در كارگروه اشتغال استان، سهم تسهیلات و اشتغال مددجویان تحت پوشش بهزیستی مشخص و در شورای مسكن استان نیز وضعیت مسكن مددجویان تعیین شود.

وی بر ضرورت مناسب سازی معابر عمومی برای تردد معلولان تأكید و تصریح كرد: مناسب سازی محیطی ، ردیف اعتباری ویژه ای می خواهد لذا كمیته ویژه ای در این زمینه با معاون عمرانی استانداری گیلان تشكیل شود.

مدیركل بهزیستی گیلان نیز در این دیدار بیان داشت: 72 هزار مددجو تحت پوشش خدمات این سازمان است كه از این تعداد؛ 33 هزار نفر توانبخشی، 35 هزار نفر امور اجتماعی شامل زنان، ایتام و آسیب دیدگان و چهار هزار نفر در بخش پیشگیری قرار دارند.

'كیانوش كوچكی نژاد' افزود: 12 هزار نفر از مددجویان ماهانه 40 تا 75 هزار تومان مستمری دریافت می كنند و بیش از 15 هزار نفر بیمه پایه هستند .

وی ادامه داد: در بخش آسیب های اجتماعی نیز مراكز مشاوره پیش از طلاق فعال است كه سال گذشته دو هزار و 757 نفر مراجعه كننده داشتند و 16 درصد آنها از طلاق منصرف شدند.

كوچكی نژاد با اشاره به نرخ بالای بیكاری بین مددجویان تحت پوشش بهزیستی گیلان گفت: یك هزار و 700 نفر سال گذشته جذب شدند اما نرخ بیكاری همچنان بالاست و شش هزار نفر در نوبت اشتغال هستند.

وی اظهار كرد: در بخش اسیب های آجتماعی نیز 810 نفر زنان و دختران آسیب دیده و 71 كودك كار خیابانی جمع آوری و ساماندهی شده اند .

نمایندگان مددجویان تحت پوشش بهزیستی گیلان نیز در این دیدار خواستار اختصاص ساختمان ویژه ای برای توسعه مراكز ناشنوایان، برنامه ای از سوی صدا و سیما برای اخبار ناشنوایان، اختصاص یك قطعه زمین در رشت برای ایجاد كانون ناشنوایان، كمك به ایجاد ساختمان مركز ضایعات نخاعی در شهر رشت ، تامین كتاب دعا و قرآن بریل برای نابینایان، اختصاص اعتبار برای سرمایه در گردش مركز معلولان شرق گیلان، توجه به مراكز پیشگیری از اعتیاد و رفع مشكلات آنها و تامین ارزاق، توجه به قهرمانان ورزشی نابینا و كم بینای استان، اختصاص یك دستگاه خودرو برای نابینایان ورزشكار، دیدار نخبگان مددجوی بهزیستی با رییس جمهوری در سفرهای ایشان به استان و اختصاص یك سالن ورزشی به قهرمانان نابینا و كم بینا شدند.ك/2

605/695