۳۰ تیر ۱۳۹۱، ۱۷:۴۲
کد خبر: 80238977
T T
۰ نفر
ملت ايران در جنگ اقتصادي پيروز خواهد بود

كوثر، اردبيل - امام جمغه كوثر با اشاره به اعمال تحريم هاي اقتصادي بويژه تحريم هاي نفتي، افزود: دشمنان ملت بزرگ ايران بدانند همانگونه كه در طول سالهاي انقلاب اين مردم مقاوم و انقلابي تمام دسيسه هاي آنان را خنثي كرده اند، در جنگ اقتصادي هم پيروز و سربلند خواهند شد.

حجت الاسلام لطف الله عبداللهی در خطبه های نماز جمعه كوثر همچنین بااشاره به تحولات اخیرسوریه اظهار كرد: استكبار جهانی و صهیونیسم پایگاههای خود را در منطقه به بركت بیداری اسلامی از دست داده است لذا تمام تلاش و توان خود را بكار گرفته تا به جای دولت قانونی بشار اسد فردی مزدور و دست نشانده جهت حفاظت از منافع خود و از اسرائیل در سوریه بگمارد .

وی با اشاره به قتل عام مسلمانان در كشور میانمارگفت : جنایات میانمار با سكوت عمدی جوامع بین المللی و مدعیان دروغی حقوق بشر مواجهه گشته و چهره دروغین آنان را بیش از پیش آشكار كرده است .

وی خاطر نشان كرد: دولتهای اسلامی و ملت های مسلمان باید در مقابل این جانیان هولناك ، بایستند.

امام جمعه كوثرماه مبارك رمضان را سرمایه بزرگ خدادادی دانست وگفت: بندگان خدا باید از این سرمایه و ظرفیت در جهت اعتلا و رشد انسانی استفاده نمایند.

خطیب جمعه كوثر،فلسفه روزه گرفتن درماه رمضان را كسب تقوا عنوان كرد و افزود:صدقه دادن، احسان كردن به زیر دست خود، داشتن اخلاق نیكو، فرو بردن خشم و عصبانیت و صله رحم در ماه مبارك رمضان باعث بخشش گناهان انسان می شود.

وی خودسازی، بازگشت به خویشتن، رعایت حقوق دیگران، توجه به محرومین و نیازمندان، تمرین اعتماد به نفس، از همه مهم تر توجه به قرآن را از ظرفیت ها های ارزشمند این ماه برشمرد.

امام جمعه كوثر با اشاره به نقش مساجد در جذب و هدایت جوانان از روحانیون خواست تا در طول ماه مبارك رمضان با برنامه های مختلف خود نسبت به جذب بیشتر آنها و ارائه آموزش های لازم فرهنگی، مذهبی و سیاسی اقدام نمایند.

وی اظهارداشت: دشمن با استفاده از تمامی امكانات نوین فرهنگی و نرم افزاری به دنبال ترویج فساد و بی بندوباری، تضعیف ارزش ها و انحراف نسل جوان ازارزش ها وباورهای دینی است.

وی با اشاره به ناتوی فرهنگی دشمنان در مقابله با نظام مقدس جمهوری اسلامی، خاطرنشان كرد: مستكبران غربی از ابتدای انقلاب تاكنون توطئه ها و دسیسه های فراوانی را علیه ملت ایران و نظام اسلامی ترتیب داده اند و همه مردم و مسوولان باید در برابر این تهاجمات آگاه و هوشیار باشند.

7123/530