۲۸ تیر ۱۳۹۱، ۲۲:۲۸
کد خبر: 80236834
T T
۰ نفر

سناي آمريكا لايحه ضد روسي را تصويب كرد

۲۸ تیر ۱۳۹۱، ۲۲:۲۸
کد خبر: 80236834
سناي آمريكا لايحه ضد روسي را تصويب كرد

تهران- سناي آمريكا يك لايحه ضد روسي را به منظور تنبيه روسيه تصويب كرده است.

به گزارش رویترز، كمیته مالی سنای آمریكا روز چهارشنبه به منظور تضمین سهم صادر كنندگان آمریكایی در قبال پیوستن قریب الوقوع روسیه به سازمان تجارت جهانی و همچنین به منظور تنبیه كردن دولتمردان روسی به خاطر آنچه كه نقض حقوق بشر نامیده شده، به اتفاق آرا یك لایحه ضد روسی را تصویب كرده است.

بر اساس این گزارش، تصویب این لایحه كه از جانب نمایندگان هر دو حزب جمهوری خواه و دموكرات سریعا رای آورد این شانس را افزایش می دهد كه لایحه مذكور خیلی سریع در سنا و همچنین در مجلس نمایندگان به گردش درآید و در نهایت قبل از آنكه روسیه در ماه آگوست به عضویت سازمان تجارت جهانی درآید، از جانب باراك اوباما رئیس جمهور آمریكا امضا شود.

ماكس بوكاس رئیس كمیته مالی سنا در همین خصوص گفت: 'این مهلت ما برای تصویب عادی سازی روابط تجاری دائمی ماست اگر ما این فرصت را از دست دهیم كشاورزان آمریكایی، مزرعه داران و تاجران همه چیز را به 154 عضو دیگر سازمان تجارت جهانی خواهند باخت.'

بر اساس این گزارش، كنگره آمریكا از جانب كاخ سفید و جامعه تجاری به شدت تحت فشار قرار دارد تا تمهیدات در نظر گرفته شده مربوط به حقوق بشر دوران جنگ سرد را كه به اصلاحیه 'جكسون وانلیك' موسوم است و در تضاد با قوانین و مقرارت سازمان تجارت جهانی قرار دارد هر چه زودتر بردارد.

بر اساس این اصلاحیه، مطابق با قوانین و مقررات سازمان تجارت جهانی، اعضای سازمان مذكور در خصوص صادرات كالا از جانب همه اعضا به یك شكل و بدون پیش شرط رفتار می كنند.

بر اساس تمهیدات در نظر گرفته شده در سال 1974 میلادی، تعرفه های مورد نظر آمریكا در مورد كالاهای روسی متناسب با در نظر گرفتن حقوق مربوط به یهودیان روسیه برای آنكه آزادانه مهاجرت كنند، به اجرا درآمد.

بر اساس این گزارش، اگر كنگره آمریكا سریعا اقدام نكند در آنصورت روسیه می تواند برخی از توافقات مربوط به بازارهای آزاد شركت های آمریكایی را كه برای پیوستن به سازمان تجارت جهانی پذیرفته شده بود، انكار كند.

**2016** 3404