۲۸ تیر ۱۳۹۱، ۱۷:۳۸
کد خبر: 80236470
T T
۰ نفر
سپاه و بسيج ماموريت هاي خطير دارند

جانشين فرمانده سپاه ثارالله استان كرمان، گفت: امروز سپاه و بسيج ماموريت هاي خطير دارند كه لازمه آن همكاري مردم و مسوولان است.

به گزارش ایرنا، سردار سید 'مرتضی موسوی' روز چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه فرمانده سپاه شهرستان زرند، با تقدیر و تشكر از سرهنگ شمس الدینی در زمان تصدی فرماندهی سپاه این شهرستان، افزود: بسیج مولود انقلاب اسلامی است كه به دستور حضرت امام (ره) برای سازماندهی جوانان در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی تشكیل شد و وظیفه خود را به نحو احسن و مطلوب انجام داد.

وی گفت: بسیج با توانمندی و كیاست دین خود را ادا كرد؛ چرا كه نقش بسیج بی بدیل و بی نظیر بوده و قاطعانه در همه عرصه هایی كه وارد شده است با سربلندی بیرون آمده و گواه این مدعا نقش بسیج در هشت سال دفاع مقدس است.

وی افزود: امروز كه دشمن جنگ نرم را علیه این ملت و كشور آغاز كرده و به دنبال از بین بردن اعتقادات و باورهای جوانان و نوجوانان و آرمان ها و ارزشهای والای نظام اسلامی است، نیروی مخلص بسیج به فرموده امام خامنه ای دل در گرو این نظام و انقلاب دارد و با تمامی توان برای این نظام، انقلاب و ولایت فقیه هزینه می كند.

سردار موسوی، تصریح كرد: سپاه و بسیج با تمامی توان در مقابل استكبار ایستادگی و در سایه اتحاد، همدلی، تلاش و پشتكار همه نقشه های دشمنان را نقش بر آب می كند.

وی گفت: وقتی جوان و نوجوان ما در زمینه انقلابی و اعتقادی سست شود، در راه دفاع از انقلاب و دین بی انگیزه خواهد شد و ما وظیفه داریم به عنوان حافظ و نگهبان ارزش های والای اسلامی تلاش كنیم، جوانان و نوجوانان از نقشه ها و ترفندهای دشمن آگاه شوند.

وی افزود: باید در عرصه های اعتقادی و معنوی جوانان بیشتر تلاش كنیم و با زیر پوشش قرار دادن جوانان در گروه های صالحین با رشد و ارتقای معنوی آنان و دشمن شناسی، اهداف دشمن را به جوانان گوشزد و آنان را در مقابل ترفند ها و حیله های دشمن واكسینه كنیم.

جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان كرمان، بیان كرد: امروز دشمن در كنار جنگ نرم و تهدید نظامی بحث تحریم ها را مطرح می كند و بویژه بعد از فتنه سال 88 این موضوع را تشدید كردند و ما اگر خود را مدافع ولایت می دانیم باید در جنگ نابرابر اقتصادی آماده شویم.

وی با اشاره به سال تولید ملی و حمایت از كار و سرمایه ایرانی، تاكید كرد: باید خود را آماده كنیم و به این شعار پایبند باشیم، زیرا در استقلال سیاسی باید استقلال اقتصادی داشته باشیم.

امام جمعه زرند هم گفت: همه ما پاسدار دین و ولایت هستیم و زمانی انسان پاسدار دین می شود كه با عشق و علاقه كار و به مردم خدمت كند.

حجت الاسلام 'رضا كرمی پور، افزود: همه ما پاسدار اسلام و ارزش های والای آن هستیم و باید علم، آگاهی و بصیرت داشته باشیم.

وی بر ضرورت دشمن شناسی و هوشیاری تاكید كرد و گفت: باید مراقب ترفند دشمنان باشیم و وظیفه اصلی دیگری كه داریم پاسداری از ولایت فقیه است.

سرهنگ 'منوچهر شمس الدینی' فرمانده سابق سپاه زرند نیز گفت: سپاه از بركات و آیات الهی است و به سختی تشكیل و ادامه حیات داد چرا كه اوایل انقلاب و زمان دفاع مقدس مقاومت های زیادی را انجام داده است و در همه صحنه ها سپاه و بسیج پیش قراول بوده و خواهد بود.

وی افزود: سپاه پاسداران نماد اقتدار و انقلاب اسلامی است و پاسداران وارث شهدا هستند، دشمن امروز به دنبال ترفند و حیله و به دنبال این است كه نماد عاشورا و نماد فاطمی را عوض كند و اگر جایی دیدید كه دشمن با عوامل خودی به دنبال از بین بردن فرهنگ عاشورا و اعتقادات ماست این برای ما كه حافظ و نگهبان ارزش ها هستیم، نقطه آغاز عملیات است و باید قیام كنیم و جلوی حركت دشمن را بگیریم.

فرمانده سابق سپاه زرند، گفت: امروز هجمه علیه سپاه و بسیج زیاد است و سپاه هراسی و بسیج هراسی پروژه بزرگ دشمن در كشور است و باید مراقب باشیم.

وی بر لزوم عمل به وصیت نامه شهدا و تبعیت از فرامین ولایت فقیه تاكید كرد.

در این آیین از خدمات سرهنگ پاسدار 'منوچهر شمس الدینی' فرمانده سابق سپاه زرند تقدیر و سرهنگ پاسدار 'عبدالمجید زمانی' به عنوان سرپرست فرماندهی سپاه این شهرستان معرفی شد.ك/2

7434/8154/2624