۲۴ تیر ۱۳۹۱، ۱۵:۳۹
کد خبر: 80229026
T T
۰ نفر
هشتمين حضور كانون پرورش فكري در نمايشگاه كتاب توكيو

تهران - كانون پرورش فكري كودكان ونوجوانان، براي هشتمين سال پياپي در نمايشگاه بين‌المللي كتاب توكيو در ژاپن شركت كرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از كانون پرورش فرهنگی كودكان ونوجوانان، نمایشگاه بین المللی كتاب توكیو از 15 تا 18 تیر ماه برگزار شد و دو روز اول آن به صورت تخصصی به مذاكرات مربوط به خرید و فروش كپی رایت اختصاص یافت.

در این دو روز، فقط دست اندركاران صنعت نشر مجاز به بازدید از نمایشگاه بودند.

در این میان، كانون پرورش فكری كه بیش از 120 عنوان از كتاب‌های منتخب و برگزیده خود را در معرض دید بازدید كنندگان قرار داده بود، مذاكرات مفیدی را با نزدیك به 20 ناشر خارجی به ویژه ناشران ژاپنی به منظور معرفی و فروش حق تالیف كتاب‌های خود انجام داد.

كتاب‌های عرضه شده كانون در نهمین نمایشگاه كتاب توكیو شامل كتاب‌های تصویری، مجموعه رمان نوجوان، كتاب‌های الكترونیك، كتاب‌های صوتی و كتاب فیلم‌ بود.

در بخش كودك این نمایشگاه، ناشرانی از كشورهای ایتالیا، ژاپن، برزیل، بلژیك، ایران، مالزی و كره حضور داشتند.

روزهای سوم و چهارم نمایشگاه كتاب توكیو نیز به بازدید عموم و افراد علاقه‌مند اختصاص یافته بود.

بر همین اساس، علاوه بر كانون از ایران، انتشارات قدیانی با مشاركت رایزنی فرهنگی ایران در ژاپن و مجمع جهانی اهل بیت(س) نیز در این نمایشگاه حضور داشت.

نمایشگاه بین المللی كتاب توكیو یكی از بزرگترین نمایشگاه‌های بین المللی كتاب در سطح جهان و بزرگترین نمایشگاه كتاب در سطح آسیا است.

در این نمایشگاه، بیش از 800 ناشر از سراسر دنیا گرد هم جمع شدند تا به تبادل حق مولف و مذاكره جهت انجام همكاری‌های مشترك بپردازند.

همزمان با برپایی نمایشگاه كتاب ژاپن، در محل برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی توكیو، دو نمایشگاه دیگر با عناوین نمایشگاه بین المللی كتاب‌های الكترونیك و نمایشگاه موقعیت‌های شغلی و سرمایه گذاری در ژاپن نیز در این مكان برگزار شد.

فراهنگ ** 9173 ** 1071