۲۱ تیر ۱۳۹۱، ۱۵:۵۸
کد خبر: 80224935
T T
۰ نفر
نماينده مجلس: سياست ايران استقبال از مذاكرات منطقي در سطح كارشناسي است

مراغه - عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي گفت: سياست جمهوري اسلامي ايران استقبال از مذاكرات منطقي در سطح كارشناسي بوده و اين مذاكرات با قبول پيشنهاد ايران در حال برگزاري است.

مهدی دواتگری روز چهارشنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برگزاری دور بعدی گفت و گوهای کارشناسان ایران با اعضای 1+5 در سوم مرداد ماه امسال، افزود: مذاکرات در سطح کارشناسی باید به نتیجه مناسبی برسد.

وی یادآورشد: با توجه به بسته پیشنهادی ایران در مذاکرات مسکو، قرار شده ادامه مذاکرات با این کشورها در سطح معاونان و کارشناسان صورت گیرد.

وی اظهارکرد: با توجه به برگزاری دور جدید مذاکرات کارشناسی، ایران به این نتیجه رسیده که این گفت‌ و گوها لازمه سازنده بودن مذاکرات اصلی است.

وی ادامه داد: تداوم مذاکرات در این سطح به شفاف‌ سازی مواضع دو طرف، اثبات حقانیت ایران و پیشبرد مذاکرات اصلی منتهی می شود.

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی گفت: اوباما در آستانه انتخابات ریاست جمهوری به دنبال پاسخی به افکار عمومی و جامعه بین‌الملل بوده و طولانی شدن مذاکرات در سطح کارشناسی نوعی وقت‌ کشی وی برای رسیدن به اهداف انتخاباتی است.

دواتگری افزود: با توجه به اینکه مذاکرات در چارچوب کارشناسی شکل گرفته و تا این مرحله این مذاکرات و گفت و گوها به نتایج خوبی رسیده، تداوم مذاکرات برای هر دو طرف امید بخش است.

وی با اشاره به بخشی از اظهارات سخنگوی اشتون که هدف از گفت و گوهای سوم مرداد ماه در استانبول را کاستن از اختلافات کنونی بین طرفین و پیدا کردن راه‌هایی برای پیشبرد مذاکرات دانسته بود، اظهار کرد: فضای گفت ‌و گو و مذاکرات بین طرفین باید منطقی و متعادل باشد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران بر مذاکرات سازنده و صادق تاکید داشته و جامعه جهانی نیز خواستار بهبود مذاکرات ایران با 1+5 و پایان تحریم‌های یک جانبه علیه کشورمان است.

شهرستان مراغه با 250 هزار نفر جمعیت در 147 کیلومتری جنوب تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

برون مرزي**1423**