۲۱ تیر ۱۳۹۱، ۱۵:۴۹
کد خبر: 80224906
T T
۰ نفر

گردهمايي دانشمندان فضايي 75 كشور جهان در هند

۲۱ تیر ۱۳۹۱، ۱۵:۴۹
کد خبر: 80224906
گردهمايي دانشمندان فضايي 75 كشور جهان در هند

دهلي نو- دانشمندان 75 كشور جهان درپايان هفته جاري در شهر ميسور هند گردهم مي آيند تا درباره مسايل جاري در حوزه فضا به گفت وگو بنشينند.

به گزارش ایرنا در این گردهمایی یك هفته ای در ایالت كارناتاكا،بیش از دو هزار و 500 دانشمند و دانشجو از سراسر جهان شاهد ارایه بیش از سه هزار و 600 مقاله،پوستر و گزارش علمی خواهند بود.

سازمان تحقیقات فضایی هند'ایسرو' (ISRO) و شركت مسولیت محدود اینفوسیس (Infosys) بطور مشترك این همایش را برگزار می كنند و ارایه مقالات این گردهمایی برای بیش از 630 جلسه تنظیم شده است.

این گردهمایی، سی و نهمین همایش كمیته تحقیق فضا (COSPAR) است كه با موضوع 'فضا- برای انسانیت' از سوی مركز تعالی نارایانا مورتی،در پردیس اینفوسیس میسور برپا می شود.

سازمان تحقیقات فضایی هند در سال 1979 نیز در شهر بنگلور میزبان این همایش بود.

پروفسور یو. آر. رائو، رییس شورای آزمایشگاه تحقیقات فیزیكی و رییس سابق سازمان تحقیقات فضایی هند، ریاست كمیته برنامه علمی همایش را بر عهده دارد.

دكتر جیووانی اف. بیگنامی، رییس شورای مشورتی آژانس فضایی اروپا، رییس كنونی این همایش است.

كمیته تحقیق فضا در سال 1958 از سوی شورای بین المللی علوم (ICSU) پایه گذاری شد و یكی از قدیمی ترین انجمن های تحقیقات علمی فضا بشمار می رود.

این گردهمایی بزرگترین همایش بین رشته ای است كه در خصوص موضوعات اخیر حوزه تحقیقات فضا برگزار می شود.

تصویر فضا در سال 2020 و نقشه راه جهانی ستاره شناسی فضایی برای دهه آینده از جمله مسایلی است كه در این گردهمایی مطرح خواهد شد.

آساق ** 589**