۲۱ تیر ۱۳۹۱، ۱۴:۰۷
کد خبر: 80224675
T T
۰ نفر

آلودگي هواي تهران به شرايط 'هشدار' رسيد

۲۱ تیر ۱۳۹۱، ۱۴:۰۷
کد خبر: 80224675
آلودگي هواي تهران به  شرايط 'هشدار' رسيد

تهران بزرگ - معاون عمراني استاندار تهران اعلام كرد: شاخص كيفيت هواي تهران در شرايط 'هشدار' قرار دارد.

'محمدرضا محمودی' روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در حال حاضر میزان ذرات معلق كمتر از دو و نیم میكرون 140 PSI بوده و بیش از حد مجاز است.

وی در پاسخ به این پرسش كه آیا كارگروه كاهش آلودگی هوا در پایتخت تشكیل خواهد شد یا خیر؟ اظهار داشت: با قرار گرفتن شاخص كیفیت هوا در شرایط اضطرار، درباره تشكیل كارگروه تصمیم گیری خواهد شد.

محمودی از شهروندان خواست تا در شرایط آلودگی هوا بویژه هشدار یا اضطرار از كولر آبی استفاده كنند و در صورت لزوم از تردد غیر ضروری در شهر بپرهیزند.

به گزارش خبرنگار ایرنا،‌ آلاینده های منوكسیدكربن، ‌دی اكسیدگوگرد، ازن،‌ دی اكسید نیتروژن و ذرات معلق پنج آلاینده مهم هوای تهران هستند.

‌وضعیت پاك، ‌سالم، ‌ناسالم، ‌بسیار ناسالم،‌ هشدار،‌ اضطرار و بحران از شاخص های اندازه گیری هوا هستند و با این شاخص ها هوای تهران اندازه گیری می شود.

هنگامی كه شاخص كیفیت هوا بین 100 تا 200 'PSI' (شاخص استاندارد آلودگی هوا) قرار گیرد اعلام وضعیت هشدار، ‌بین 200 تا 300 اعلام وضعیت اضطرار و بیش از 300 'PSI' اعلام وضعیت بحران است.

هرگاه شاخص كیفیت هوای تهران از وضعیت 'هشدار' به 'اضطرار' برسد، سازمان های ذیربط نیز ملزم می شوند تا طبق قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا، نسبت به رفع این مهم به صورت مكانی و زمانی با اعمال شرایط خاص و محدودیت های تردد اقدام كنند.

آنها همچنین باید اقداماتی را كه موجب كاهش آلودگی هوا می شود در تهران اعمال كنند.

تهرام/ 9136/1348
۰ نفر