۲۱ تیر ۱۳۹۱، ۱۴:۰۲
کد خبر: 80224655
T T
۰ نفر
گسترش فرهنگ عفاف و حجاب نيازمند عزم جدي مردم و مسوولان است

مشهد- نماينده ولي فقيه در سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران كشور گفت: گسترش موثر فرهنگ عفاف و حجاب به عنوان يكي از ضروريات مهم جامعه نيازمند عزم جدي مردم و مسوولان است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام 'محمد حسن رحیمیان' روز چهارشنبه در جمع شركت كنندگان در راهپیمایی عفاف و حجاب در مسجد گوهرشاد حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) افزود: تمام مسوولان و بخشهای تاثیر گذار جامعه باید برای گسترش و نهادینه كردن فرهنگ عفاف و حجاب بیش از پیش احساس مسوولیت كنند.

وی ترفندهای معاندان و استكبار جهانی برای گسترش تهاجم فرهنگی و مظاهر بی حجابی در جامعه را یادآور شد و گفت:‌ معاندان به طرق مختلف در صدد از بین بردن حجاب در جهان و به ویژه جمهوری اسلامی ایران هستند كه باید در برابر ترفندهای آنان هوشیار باشیم.

وی تصریح كرد: مهمترین هدف دشمنان از اعمال تحریم های اقتصادی آن است كه جامعه ما را در شرایطی قرار دهند كه ارزشهای اسلامی و حجاب در آن تنزل پیدا كرده و كاهش یابد.

او خاطر نشان كرد:‌ جنگ دشمنان با نظام اسلامی ما به اتمام نرسیده بلكه ابعاد جدیدتری به خود گرفته است.

وی گفت:‌ دشمنان كه در دوران دفاع مقدس جنگ نظامی را علیه ما تحمیل كردند، ‌امروز در عرصه جنگ فرهنگی به مقابله با نظام و كشور ایران آمده اند و با جنگی به مراتب بزرگتر از جنگ سخت جامعه ما را هدف قرار داده اند.

او افزود: امواج تیرهای مسموم جنگ فرهنگی معاندان از طریق امواج اینترنت، ماهواره و سایر رسانه های بیگانه و معاند تا عمق خانه ها را هدف گرفته است.

حجت الاسلام رحیمیان گفت: معاندان و عوامل آنها عنوان می كنند كه حجاب یك مساله شخصی است در حالی كه حجاب یك مساله اجتماعی و تربیتی است كه آثار مهم اجتماعی و فرهنگی در جامعه به دنبال دارد.

وی از مسوولان بخشهای مختلف دولتی و خصوصی خواست از بكارگیری زنان بی حجاب به شدت پرهیز كنند.

نماینده ولی فقیه در سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: در دنیای غرب به اسم آزادی زنان از زن به عنوان یك كالا برای كسب سود استفاده ابزاری می شود.

او گفت:‌ اگر در زمان جاهلیت جسم زن را از بین می بردند و یا دختران را زنده به گور می كردند،‌ امروز در دنیای غرب با این اقدامها روح، شرافت و انسانیت زن را نابود می كنند.

وی اظهارداشت: برخی نگاههای ابزاری به زن در جامعه ما نیز وجود دارد و برخی از شركتهای هواپیمایی و صنوف با جاذبه و چهره زن و به كارگیری زنان بی حجاب به دنبال جذب مشتری و یا فروش كالای بیشتر هستند.

وی با انتقاد از صدا و سیما به دلیل آنچه استفاده ابزاری از زنان در فیلمهای سینمایی دانست گفت: برخی هنرپیشه های زن در این فیلمها با لحن های بد و جلب نظر كننده صحبت می كنند.

وی افزود: امروز گرایش به ارزشهای اسلامی و عفاف و حجاب در كشورهای اروپایی و آمریكایی با الگو پذیری از انقلاب اسلامی ایران در حال افزایش است.

او خاطر نشان كرد: امروز زنان عفیف و با حجاب ایران با افزایش بصیرت خود در عرصه های دفاع از ارزشهای انقلاب و مقابله با مظاهر بی حجابی حضور گسترده و تاثیرگذار دارند./2

7490/664