۱۸ تیر ۱۳۹۱، ۱۲:۰۹
کد خبر: 80218969
T T
۰ نفر
نبود نگارخانه مناسب، بزرگترين مشكل عكاسان استان كرمانشاه است

كرمانشاه- نايب رييس انجمن عكاسان استان كرمانشاه، گفت: در شرايط كنوني، نبود نگارخانه مناسب و حرفه اي، بزرگترين مشكل عكاسان استان است.

محمد حسین شیریان روز یكشنبه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) افزود:

عكاسان كرمانشاهی و اعضای انجمن عكاسان استان توانمندی های بالقوه ای دارند كه برای بالفعل كردن آن ابزارهای مادی و معنوی نیاز است.

وی ادامه داد: اكنون، حدود 45 نفر عضو انجمن عكاسان استان هستند و سعی می شود با برگزاری كلاس های آموزشی، نقد عكس و برپایی اردوهای مختلف، سطح توانایی اعضا افزایش یابد.

وی با اشاره به برگزاری چند نمایشگاه از آثار عكاسان كرمانشاهی در آینده، افزود: هنوز زمان برپایی نمایشگاهها با وجود آماده بودن عكسها، مشخص نیست زیرا برای برپایی نمایشگاه نیازمند حمایت مالی اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مهیا شدن شرایط لازم هستیم.

شیریان، داشتن فضا و دوربین را دو مساله مهم برای عكاسان عنوان كرد و گفت: برخی از اعضا برای تهیه دوربین های حرفه ای با مشكل روبرو هستند و این بر كیفیت كار آنها تاثیر می گذارد.

وی ادامه داد: از سویی، در خصوص فضا نیز مشكلاتی وجود دارد و هنوز نهادهای مختلف با این فن به خوبی آشنا نیستند به طور مثال برای بردن گروهی از عكاسان به داخل شهر مشكلات امنیتی زیادی وجود دارد.

وی افزود: برای عكاسان عضو انجمن، كارت عضویت صادر شده و آنها باید در چارچوب مقررات رفتار كنند بنابراین امیدوارم مشكلات پیش روی عكاسان در رابطه با فضا نیز برطرف شود.

نایب رییس انجمن عكاسان استان با اشاره به وجود نگارخانه ای كوچك در مجتمع شهید آوینی، گفت: این نگارخانه، ابتدایی بوده و فضای مناسب برای نمایش عكس ها را ندارد از سوی دیگر، مكان هایی مانند مجتمع شهید آوینی و تالار انتظار دور از محل عبور و مرور مردم هستند بنابراین كمتر كسی برای دیدن آثار هنری مراجعه می كند، در حالیكه نگارخانه باید در دسترس مردم باشد تا آنها به راحتی در كنار انجام امور روزانه خود از هنر هنرمندان نیز بهره ببرند.

شیریان خاطرنشان كرد: عكاسان استان نگارخانه ای مناسب با شاخص های حرفه ای نیاز دارند و با توجه به افتتاح اولین نگارخانه تخصصی استان، امیدوارم در آینده، مكانی در خور در اختیار هنرمندان قرار گیرد.

7459/571