۱۷ تیر ۱۳۹۱، ۱۸:۱۲
کد خبر: 80218109
T T
۰ نفر
28 دانش آموز دختر از قزوين در مسابقات كشوري قرآن و اذان شركت مي كنند

قزوين - معاون پرورشي و فرهنگي اداره كل آموزش و پرورش قزوين از اعزام 28 دانش آموز دختر استان قزوين به سي امين دوره مسابقات قرآن، نهج البلاغه و اذان كشور خبر داد.

'كاظم زمانی' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مسابقات كه از روز یكشنبه در استان اصفهان آغاز می شود، دانش آموزان دختر مقاطع راهنمایی و متوسطه در چهار رشته حفظ، قرائت، تفسیر و نهج البلاغه رقابت می كنند.

وی با بیان اینكه مسابقات پسران نیز از یازدهم تا چهاردهم تیرماه برگزار شده است، اضافه كرد: شش دانش آموز پسر استان در این مسابقات موفق به كسب مقام شدند.

زمانی اظهار داشت: مهدی رسولیان دانش آموز دوره دوم راهنمایی توانست در رشته حفظ قرآن كریم حائز رتبه اول شود و در رشته قرائت قرآن كریم نیز سید مصطفی حسینی رتبه سوم، امیرمحمد رحیمی فرد رتبه چهارم و علی محمدی رتبه پنجم را كسب كردند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره كل آموزش و پرورش قزوین افزود: علیرضا نیكو رتبه دوم تفسیر و مهدی ابراهیمی مقام سوم در رشته نهج البلاغه را كسب كردند.

سی امین دوره مسابقات قران و نهج البلاغه دختران كشور تا 21 تیر ماه ادامه خواهد داشت و به نفرات اول تا پنجم هدایای نقدی اعطا می شود.

7388/ 614/ 1644