۱۷ تیر ۱۳۹۱، ۱۴:۲۴
کد خبر: 80217672
T T
۰ نفر
670 كيلومتر خطوط راه آهن امسال در كشور به بهره برداري مي رسد

اراك - وزير راه و شهرسازي گفت:670 كيلومتر خطوط راه آهن امسال در كشور به بهره برداري مي رسد.

به گزارش ایرنا، 'علی نیكزاد' روز شنبه در جمع خبر نگاران در شهر مهاجران استان مركزی افزود: درحال حاضر دو هزار و 580 كیلومتر خطوط راه آهن در شش منطقه كشور در دست ساخت است كه با بهره برداری از آن ارتباط ریلی جهت های چهارگانه جغرافیایی كشور تكمیل شده و بستر امن و سریع برای حمل و نقل كالا و مسافر در كشور و همسایگان مجاور، روسیه، چین و درنهایت اروپا مهیا می شود.

وی اظهار كرد: توسعه راه آهن از اهداف مهم دولت در برنامه پنجم توسعه است چرا كه علاوه بر ضریب ایمنی بالا ، ارزان قیمت نیز هست.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینكه هم اكنون 95هزار كیلومتر راه روستایی آسفالته در كشور وجود دارد، ادامه داد: از این میزان 41هزار كیلومتر در زمان دولت نهم و دهم ایجاد شده است.

نیكزاد بیان كرد: 9 هزار و 950 كیلومتر راه روستایی در كشور و 168 كیلومتر راه روستایی در استان مركزی امسال آسفالته می شود كه این یكی از هدایای دولت خدمتگذار و مدیران حوزه روستایی به مردم محروم و كم برخوردر است.

وی تصریح كرد: در افق برنامه های دولت، آسفالته كردن 9 هزار و 995كیلومتر راه روستایی و ساخت 500 كیلومتر آزاد راه در دستور كار است .

وزیر مسكن و شهرسازی اصلاح یكهزار نقطه حادثه خیز كشور را از برنامه های مهم این وزارتخانه دانست و افزود: حذف این نقاط در كاهش تصادفات و ارتقای ضریب ایمنی راههای كشور حیاتی است.

وزیر مسكن و شهرسازی در سفر خود به شهر مهاجران شازند از پروژه های 48واحدی مسكن مهر آسمانی، تعاونی مسكن سرو ناز و 501 واحدی مهر بسیجیان بازدید كرد.ك/3

559/5081