۱۳ تیر ۱۳۹۱، ۲۲:۲۱
کد خبر: 80213306
T T
۰ نفر
هادوي تهراني: به بركت انقلاب ايران، اسلام در دنيا زنده شد

قم - استاد حوزه علميه قم گفت: به بركت انقلاب ايران، اسلام در دنيا زنده شد و پرچم اسلام به دست جوانان مسلمان در كشورهاي مختلف افتاد تا به بيداري اسلامي رسيديم.

به گزارش ایرنا ، آیت الله 'مهدی هادوی تهرانی' سه شنبه شب در همایش جوانان ، مهدویت و بیداری اسلامی در مركز همایش های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم افزود: روزی كه امام (ره) حركت انقلاب را آغاز كرد موتور انقلاب را جوانان قرار داد و قشر وسیعی كه با وی همراه شد، جوانان بودند.

وی ابراز داشت: جوانانی كه انقلاب را به ثمر رساندند راه را شناختند ، دنبال آخرت بودند و در متن نا امیدی زمان طاغوت امید داشتند.

وی افزود : جوان ها با باور كلمات امام و حقایق دین كه از طریق روحانیت به آن ها رسید وارد راه انقلاب شدند و امید جوانان و فهم درست آن ها نسبت به دین و عشق آن ها به آخرت باعث پیروزی انقلاب شد.

هادوی تهرانی ادامه داد: این توفیقات در پرتو ارتباط جوان آن روزگار با روحانیت و مرجعیت بود و عالمان دین رهبران جوانان و الگوی آنان شدند و اگر این ارتباط حفظ شود مسیر انقلاب ادامه پیدا خواهد كرد.

وی افزود: باوجود همه مشكلات و سختی ها كه می خواهد امید را از ما بگیرد باید امیدوار بود و اعتقاد به امام زمان(عج) داشت .

استاد حوزه علمیه قم بااشاره به اینكه باید از ارزشهای انقلاب اسلامی حمایت كرد ،گفت: امروز پس از گذشت بیش از 30 سال از انقلاب اسلامی شاهد شكوفایی انقلاب در دنیا هستیم و باید بیش از گذشته مراقب ارزش ها و شعارهای انقلاب باشیم.

وی ادامه داد : جوان امروز ما باید بیش از جوانان گذشته با دین و روحانیت آشنا و با مرجعیت ارتباط داشته باشد.

وی افزود: جوان ما در گذشته به زحمت می توانست ارتباط با یك روحانی آگاه پیدا كند اما امروز این فرصت فراهم شده تا با مرجعیت شیعه مرتبط باشد.

همایش یك روزه جوانان ، مهدویت و بیداری اسلامی به همت هیات و كانون خادم الرضا(ع) و با هدف بررسی نقش جوانان در قیام امام زمان(عج) و ویژگی های منتظران در عصر غیبت برگزار شد. 1592

ك/2

7408 / 380/
۰ نفر