فرش دستباف از ظرفيتتهاي خاصي براي رونق توليد ملي برخوردار است

مشهد- قائم مقام مركز ملي فرش ايران گفت: فرش دستباف از ظرفيتهاي خاصي براي رونق توليد ملي برخوردار است و بايد از آن براي اشتغالزايي در كشور بهره گرفت.

'مهدی كاتب' عصر سه شنبه در مراسم گشایش نمایشگاه سراسری فرش دستباف مشهد نامگذاری امسال به نام تولید ملی و حمایت از كار و سرمایه ایرانی توسط رهبر معظم انقلاب را یاد آور شد و گفت: تولید و صادرات فرش دستباف نمود عینی شعار امسال است.

به گزارش ایرنا وی با اشاره به پتانسیلهای زیاد ایران در تولید فرش دستباف در منطقه و جهان گفت: این بخش از مولفه های مهم رونق تولید ملی است.

وی بازاریابی و تبلیغات مناسب و درك درست از بازارهای هدف صادرات در آسیا و جهان، كاهش هزینه تمام شده و توجه به نیازهای بالقوه و بالفعل را از جمله ضرورت های مورد عنایت مسوولان و فعالان تولید و صادرات فرش دستباف كشورمان دانست.

كاتب گفت: تنها بخش فروش فرش دستباف از مالیات بر ارزش افزوده معاف شد و بخش تولید تحت پوشش آن قرار نگرفت.

معاون بازرگانی داخلی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی هم گفت: 25 درصد از مجموع تولید فرش دستباف كشور در این استان تولید می شود.

'محمد رضا موحد' ادامه داد: فرش دستباف استان خراسان رضوی از ظرفیت های بسیاری برای توسعه و رونق اقتصادی برخوردار و تاكنون بیش از یكصد هزار شغل در این بخش در استان ایجاد شده است.

وی گفت: هم اكنون 45 كارگاه صنایع جانبی و 18 اتحادیه فرش دستباف در این استان فعال است.

هفتمین نمایشگاه سراسری فرش دستباف مشهد با حضور 70 شركت كننده از استانهای خراسان رضوی ، شمالی و جنوبی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، تهران و اصفهان 13 الی 17 تیرماه جاری در محل نمایشگاه بین المللی مشهد برای بازدید علاقمندان دایر است.

شركت كنندگان در این نمایشگاه آخرین تولیدات خود را در زمینه های انواع فرش های نفیس دستباف و ابریشمی و تابلوفرش، فرش‌های تجاری و عشایری، گلیم و جاجیم و مواد اولیه مرتبط با فرش در معرض دید علاقمندان قرار داده اند.ك/2

7490/659