۱۱ تیر ۱۳۹۱، ۲۱:۱۹
کد خبر: 80209617
T T
۰ نفر
كنگره هاي آزادسازي شهرهاي استان بايد در آينده بين المللي برگزار شود

اهواز- استاندار خوزستان در مراسم تجليل از دست اندركاران كنگره ملي سرداران، اميران شهيد و شهداي خرمشهر، گفت: با توجه به موج بيداري اسلامي، به منظور پيوند با مردم مبارز و مسلمان منطقه، كنگره هاي آزاد سازي شهرهاي مختلف استان در سال هاي آينده بايد بصورت بين المللي برگزار شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید جعفر حجازی، دراین مراسم كه عصریكشنبه درمحل استانداری خوزستان برگزارشد ، افزود: از زمان شروع انقلاب های مردمی در كشورهای منطقه و بیداری اسلامی، تعداد زیادی از مردم این كشورها به شهادت رسیده اند و ما باید تلاش نماییم با برگزار نمودن كنگره های آزاد سازی شهرهای مختلف استان، با مردم این كشورها پیوند برقرار نماییم و به آنها نشان دهیم كه مردم ایران پس ازگذشت سال ها از دفاع مقدس و انقلاب اسلامی، همچنان نسبت به آرمان های شهدای خود پایبند می باشند.

وی، افزود: برگزاری این گونه برنامه های نكوهداشت ازمقام شامخ شهدا علاوه بر معرفی روحیه شهادت پروری مردم ایران اسلامی، روحیه مردم این كشورها را در راستای ادامه مبارزات خود تا رسیدن به پیروزی نهایی تقویت می نماید.

دكتر حجازی، بر راه اندازی دبیرخانه دائمی برگزاری كنگره های ملی آزاد سازی شهرهای مختلف استان تاكید كرد و از دستگاه های اجرایی مربوطه خواست مقدمات لازم در این زمینه را فراهم آورند.

وی، در ادامه با اشاره به اینكه مراسم بزرگداشت آزاد سازی خرمشهر امسال بسیار متفاوت تراز سال های قبل برگزار شد، گفت: علاوه بر این، برنامه های متنوع و جذاب آزادسازی شهرهای سوسنگرد، هویزه، شكست حصر آبادان و... نیز در معرفی نقش مردم خوزستان در جنگ تحمیلی در سطح ملی بسیار تاثیر گذار بوده است.

استاندار خوزستان، در پایان، گفت: باید با مستند سازی كلیه اقدامات انجام شده، زمینه استفاده از تجربیات برگزاری این برنامه ها را برای سالهای آینده نیز فراهم نمود.

فرمانده سپاه ولی عصر خوزستان نیز در این مراسم، گفت: برگزاری گنگری ملی سرداران، امیران شهید و شهدای خرمشهر پس از گذشت 30 سال از آزادسازی خرمشهر، نشان دهنده عزم و اراده مردم مسلمان ایران و خوزستان برای تداوم راه شهدا است.

سردار حسن شاهور در تشریح برنامه های اجرایی اولین كنگره ملی سرداران، امیران شهید و شهدای خرمشهر، گفت: برای برگزاری كنگره پس از تشكیل دبیرخانه ثابت، 9 كمیته تشكیل و 100 برنامه جهت اجرا در دستور كار قرار گرفت.

وی، افزود: فعالیت های رسمی برای انجام برنامه ها، از 16 فروردین آغاز و از20 اردیبهشت بصورت فشرده دنبال شد.

سردار شاهور، در ادامه، اجرای رزمایش نمایشی به مدت 10 شب، برگزاری نمایشگاه كتاب، شب شعر فارسی و عربی، برگزاری جشن پل به مدت سه شب، تشییع پیكر 96 شهید تفحص شده در خاك عراق، رزمایش ارتش و سپاه، برگزاری نخستین جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت، اعزام تیم های پزشكی به روستاهای خرمشهر، شناسایی شهدای شناخته نشده خرمشهر، پیاده روی خانواگی و تجلیل از ایثارگری بانوان رزمنده با اختصاص یكی از روزهای برگزاری گنگره به بانوان از جمله فعالیت های شاخص كنگره ملی سرداران، امیران شهید و شهدای خرمشهر اعلام كرد.

در پایان این مراسم استاندار خوزستان با اهداء لوح تقدیر از كلیه دستگاه های اجرایی برگزار كننده گنگره این كنگره تجلیل بعمل آورد.

كنگره ملی سرداران، امیران شهید و شهیدان خرمشهر به مناسبت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر، بمنظور گرامیداشت دلاوری های سرداران و امیران شهید در دفاع مقدس، نكوهداشت شهدای خرمشهر و همچنین تكریم ازخانواده های شهدا از یكم تا سوم خرداد در خرمشهر برگزارشد. ك/4 /642/7153