۱۱ تیر ۱۳۹۱، ۲۱:۰۶
کد خبر: 80209608
T T
۰ نفر
منطقه آزاد صادرات مواد پتروشيمي در استان بوشهر ايجاد مي شود

بوشهر- با پيشنهاد وزارت نفت و حمايت شركت صنايع ملي پتروشيمي قرار است، يك منطقه آزاد صادرات مواد پتروشيمي در گستره استان بوشهر ايجاد شود.

به گزارش ایرنا، 'عبدالرسول زارعی' معاون برنامه ریزی استانداری بوشهر، روز یكشنبه در دومین جلسه ستاد تسهیل امور واحدهای تولیدی و شهرك های صنعتی استان بوشهر افزود: با توجه به ظرفیت ها و وجود زیر ساخت های مورد نیاز، استان بوشهر آماده پذیرایی از همه سرمایه گذاران بخص صنعتی و معدنی است.

وی اضافه كرد: بر اساس اطلاعات موسسه عالی پژوهش كه در مدیریت برنامه ریزی كشور انجام شد بوشهر به عنوان نقطه بهینه برای واردات و انجام فعالیت های صادراتی برای بخش عمده ای از كشور است.

زارعی یادآور شد: هم اكنون ظرفیت واردات 61 میلیون تن كالا از بوشهر وجود دارد و این استان می تواند نقطه بهینه واردات برای استان های همجوار از جمله فارس و اصفهان و استان های مركزی و شمال غربی كشور باشد.

وی افزود: با توجه به تغییراتی كه در هدفمندی یارانه ها و افزایش هزینه های حمل اتفاق افتاد، این مزیت پررنگ تر می شود.

معاون برنامه ریزی استانداری بوشهر اظهار داشت: از 1357 كیلومتر مرز ساحل شمالی خلیج فارس 707 كیلومتر یعنی بیش از 51 درصد مربوط به استان بوشهر است.

وی گفت:عمده فعالیت های بازرگانی ما از گمرك بوشهر، گناوه و دیلم است ولی بندرهای كوچكتری هم داریم كه عملكرد استانی و محلی دارند.

زارعی بیان كرد: در استان بوشهر اعتبارات زیادی در حوزه زیر ساخت ها هزینه شده است به طوری كه در برنامه چهارم توسعه برای توسعه زیر ساخت های بخش معدن حدود 400 میلیارد ریال سرمایه گذاری دولت است.

وی افزود: در سال گذشته به تنهایی 120 میلیارد ریال برای توسعه فعالیت ها و زیر ساخت های شهرك های صنعتی استان بوشهر هزینه شده است.

معاون برنامه ریزی استانداری بوشهر ادامه داد: در طول هفت سال 520 میلیارد ریال سرمایه گذاری های دولتی در حوزه صنعت و معدن بوده است و مجموعه شهرك ها و نواحی صنعتی دارای زیر ساخت های لازم و آماده پذیرش سرمایه گذاران و واحدهای صنعتی هستند.

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان بوشهر نیز در این نشست گفت: تاكنون در هر استان دو جلسه ستاد تسهیل تشكیل شده است كه در اولین جلسه ستاد تسهیل در استان بوشهر در شهریورماه سال 89، 294 مصوبه به تصویب رسید.

'اسماعیل مرحمتی' افزود: از این تعداد 272 مصوبه معادل 93 درصد مصوبات اجرایی شده است كه مدیران بانك ها و دستگاه های اجرایی در موفقیت آن نقش مهمی داشته اند.

وی اظهار داشت: شش درصد از مصوبات این جلسه اجرا نشده و یك درصد نیز در دست اجراست.

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان بوشهر یادآور شد: دومین جلسه كه جلسه ویژه ستاد تسهیل بود و در اردیبهشت سال گذشته برگزار شد، 64 مصوبه داشت كه بیشتر پیگیری مصوبات جلسه اول ستاد تسهیل بود.

ك/2

632/539**1368**
۰ نفر