۱۱ تیر ۱۳۹۱، ۱۳:۴۶
کد خبر: 80208842
T T
۰ نفر
شهردار : طرح تفكيك زباله از مبدا در شاهرود اجرا مي شود

شاهرود - شهردار شاهرود گفت : مجوز طرح تفكيك زباله ازمبدا ازسوي شوراي اسلامي شهر صادر شده كه بعد از انتخاب پيمانكار ذيصلاح،اجراي اين طرح بزودي آغاز خواهد شد.

' محمد جیرانی ' روز یكشنبه با اشاره به بازدید مسوولان محیط زیست استان سمنان به همراه مدیران دستگاه های اجرایی از مركز دفن پسماند شهر شاهرود به ایرنا افزود : این مركز اولین مركز بهداشتی پسماند شهری در استان سمنان است .

وی تاكید كرد : یكی از مسائل مهم زیست محیطی در كشورهای در حال توسعه پسماندهای جامد شهری است كه با توجه به گسترش روز افزون جمعیت شهری و طبعا افزایش مصرف و تولید پسماند ،شهرداری شاهرود مكانی مناسب را جهت دفن بهداشتی بهداشتی زباله ها در نظر گرفته است.

وی ادامه داد : در حال حاضر روزانه 160 تا 180 تن زباله در شهر شاهرود توسط 60 تن از پاكبانان شهرداری جمع آوری و به مركز دفن بهداشتی پسماند كه در فاصله 10 كیلومتری شاهرود قرار دارد ،انتقال و بطور همزمان دفن می شود.

وی با بیان اینكه رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شاهرود در این مراسم در سخنانی از تلاش های اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری شاهرود قدردانی كرد ،گفت :دفن بهداشتی زباله ها در مركز با سرعت و دقت توسط نیروهای خدوم شهرداری انجام می شود و این اقدام شایسته آثار تخریبی برای محیط زیست نخواهد داشت.ك/3

1496/625/608