۴ تیر ۱۳۹۱، ۱۶:۳۶
کد خبر: 80197651
T T
۰ نفر
800 واحد صنعتي و معدني فعال در استان كرمان وجود دارد

رييس خانه صنعت و معدن استان كرمان گفت: 14 انجمن تخصصي زير گروه اين خانه است و فعالان همه بخش هاي صنعتي و معدني استان به بيش از 800 واحد مي رسد.

به گزارش ایرنا، 'علی اكبر مشرفی' روز یكشنبه در نشست مطبوعاتی به مناسبت هفته صنعت و معدن، افزود: خانه صنعت و معدن استان از سال 81 در كرمان فعال شده كه هر یك از انجمن های تخصصی زیرگروه این خانه، اعضای هیات مدیره و مدیرانی با بیش از 10 سال سابقه كار دارند.

وی ادامه داد: خانه صنعت و معدن مشكلات واحدهای كوچكتر را به مقامات ارشد استان بیان می كند و در مواردی كه به اصلاح قوانین نیاز باشد، تلاش لازم را انجام می دهیم.

مشرفی، با اشاره به این كه حل مشكلات صنایع خرد بسیار مشكل تر از صنایع بزرگ است، گفت: از فرصت های ایجاد شده راغبان و سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در بخش صنعت و معدن استان استفاده می كنیم.

رییس خانه صنعت و معدن استان كرمان اظهار داشت: انتقال ارز یكی از مشكلات صنایع خرد است و صنایع بزرگ به گونه ای این مورد مشكلات خود را برطرف می كنند و برای رفع مشكلات صنایع خرد از علاقه مندان برای راه اندازی چندین شركت استفاده خواهیم كرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این كه نرخ دلار امروز، بی شك در بلند مدت به سود ماست، هرچند در كوتاه مدت این گونه نباشد، گفت: اگر بتوانیم سطح قیمت دلار را در همین حد تا 1900 تومان برای هر دلار حفظ كنیم با مشكلی روبرو نخواهیم شد.

رییس خانه صنعت و معدن استان كرمان بیان كرد: با بالا رفتن قیمت دلار نقدینگی بیشتری ایجاد می شود و سیستم بانكی باید منابع مالی بیشتری را تامین كند.

مشرفی، خاطرنشان كرد: در صادرات باید قیمت ارز به گونه ای باشد كه صادرات توجیه اقتصادی داشته باشد زیرا كشور ما در منطقه خوبی قرار دارد و بازارهای خوبی را می تواند برای محصولات مختلف خود داشته باشد.ك/2

7443/8154/2624