۴ تیر ۱۳۹۱، ۱۲:۴۳
کد خبر: 80197224
T T
۰ نفر
غزه با بحران واقعي در زمينه بهداشت و پيشگيري مواجه است

تهران - 'سازمان همكاري اسلامي' در گزارش ماهيانه خود، وضعيت بهداشتي و سلامت انساني در نوار غزه را بحراني عنوان كرد.

پایگاه خبری 'فلسطین الیوم' روز یكشنبه افزود: سازمان همكاری اسلامی، كمبود شدید آب آشامیدنی را ناشی از تكیه بر آب های زیر زمینی و محاصره نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی ارزیابی كرده است .

بر اساس این گزارش،‌ این سازمان در گزارش خود از سازمان های كمك دهنده و نهادهای حقوق بشر و محیط زیست خواسته تا طرح های شیرین كننده آب ، نوسازی و گسترش شبكه های آب آشامیدنی و حمایت از بازیافت زباله را در نوار غزه سریعتر اجرا كنند.

این گزارش همچنین به كشتار شهروندان فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی اشاره كرده و آورده است كه شمار كشته شدگان در این حملات در ماه گذشته به شش نفر و مجروحین به 50 نفر رسیده است .

سازمان همكاری اسلامی افزود: همچنین در ماه گذشته 10 نفر از ساكنان نوار غزه هدف گلوله دشمن صهیونیستی و بمباران توپخانه رژیم صهیونیستی قرار گرفته بودند .

این سازمان در این گزارش، ورود 12هیات بشر دوستانه به نوار غزه را كه مهمترین آن هیات كنفرانس حمایت از بهداشت این منطقه است را نیز تایید كرد.

كنفرانس حمایت از بهداشت غزه ماه گذشته یك كمك 65 میلیون دلاری برای بهبود وضعیت بهداشتی به ویژه آب آشامیدنی این منطقه تصویب كرده بود.

این گزارش همچنین به قطع برق به صورت مداوم در غزه كه خطر تعطیلی نیروگاه آن در نتیجه كمبود سوخت به دلیل محاصره رژیم صهیونیستی وجود دارد ، اشاره كرده است .

مترجمام ** 1453**1651
۰ نفر