۳ تیر ۱۳۹۱، ۲۳:۲۶
کد خبر: 80196679
T T
۰ نفر

نخستين مركز دياليز خيرساز ملاير كلنگ زني شد

۳ تیر ۱۳۹۱، ۲۳:۲۶
کد خبر: 80196679
نخستين مركز دياليز خيرساز ملاير كلنگ زني شد

ملاير – نخستين مركز دياليز خيرساز ملاير روز شنبه با حضور رييس دانشگاه علوم پزشكي همدان، فرماندار ويژه ملاير، نمايندگان مجلس و مسوولان اين شهرستان در بيمارستان امام حسين(ع) كلنگ زني شد.

به گزارش ایرنا قایم مقام وزیر بهداشت و درمان در استان همدان روز شنبه در آیین كلنگ زنی مركز دیالیز ملایر گفت: 12 درصد از درآمد ناخالص كشور باید به حوزه بهداشت و درمان اختصاص یابد كه این رقم هم اكنون 6.4 درصد است و دو درصد آن در دولت نهم و دهم محقق شده است.

دكتر'رضا صفی آریان' با بیان اینكه كوچكترین اقدام و حركت در حوزه بهداشت و درمان بسیار دست و پاگیر است، افزود: در این راستا، نقش خیران بسیار برجسته است و به راحتی می توانند اقدامات لازم را در زمینه ساخت و ساز و سایر موارد انجام و در اختیار مردم قرار دهند.

وی اظهار داشت: ساخت مدرسه، مسجد و دانشگاه خوب است، اما ساخت مراكز درمانی و بهداشتی بسیار ضروری تر به نظر می رسد و در طول شبانه روز مورد استفاده مردم قرار می گیرد.

صفی آریان تاكید كرد: خیران می توانند در مجمع خیرین كه سازمانی مردم نهاد است و به تازگی تاسیس شده، عضو شوند و مبالغی را در راستای اجرای نیات خود در نظر بگیرند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: خیران می توانند علاوه بر ساخت مدرسه و مسجد، باب جدیدی را در حوزه بهداشت و درمان و ساخت بیمارستان و مراكز درمانی آغاز كنند.

'علی نعمت چهاردولی' افزود: حوزه بهداشت و درمان كه یكی از شاخصه های مهم توسعه است، امروز نیازمند توجه ویژه است كه در این زمینه كوتاهی نخواهیم كرد.

دیگر نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز بیان داشت: بیمارستان امام حسین(ع) نیاز به توجه بیشتری در راستای بازسازی و تجهیز دارد و در سفر سوم اعتباراتی برای تجهیز بیمارستان ها مصوب شد كه نیاز است هر چه سریعتر اختصاص یابد.

'احمد آریایی نژاد' خطاب به پرستاران و پزشكان گفت: نیاز مردم به شما از نعمت های خداوند است، پس تا می توانید از این نعمت خداوند ملول نشوید.

'مصطفی محمد ملایری' فرزند خیر بزرگ شهرستان ملایر نیز اظهار داشت: شما خیران با این اقدام، كاری را در جامعه نهادینه كردید كه امری ماندگار و جاودان است.

وی تصریح كرد: مدرسه و مسجد ساختن یك ارزش دارد، اما اینكه شما یك سیستمی را بسازید كه بتواند مدرسه و مسجد سازی را نهادینه كند و خیران را سازماندهی كند، بسیار ارزشمندتر است.

رییس شبكه بهداشت و درمان ملایر نیز گفت: وارثان شادروان'حاج محمود معراجی فر' اقدام به انجام این عمل خیرخواهانه كرده اند كه این مركز نخستین مركز دیالیز در شهرستان ملایر است.

دكتر'اكبر غلامعلیان' افزود: این مركز 32 تختخوابی است و در زمینی به مساحت 600 مترمربع در بیمارستان امام حسین(ع) ملایر با پیش بینی اعتباری بالغ بر دو میلیارد و 500 میلیون ریال توسط این خیران احداث خواهد شد.

برادر شادوران'محمود معراجی فر' نیز بیان داشت: به دنبال مذاكرات انجام شده با رییس شبكه بهداشت و درمان ملایر، احداث مركز دیالیز یكی از نیازهای مهم بخش درمانی ملایر تشخیص داده شد.

وی افزود: این مركز دارای اتاق پزشك، استیشن، انبار و سایر تجهیزات است و تا شش ماه آینده تكمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

گفتنی است در این آیین قایم مقام وزیر بهداشت و درمان و سایر مسوولان از بخش های مختلف بیمارستان امام حسین(ع) ملایر بازدید كردند.

7528/576