شهداي اصناف نقش تعيين كننده اي در دوران دفاع مقدس داشتند

يزد- مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان يزد گفت: شهداي اصناف در كنار ساير شهداي والامقام نقش تعيين كننده اي در پيروزي هاي دوران پرافتخار هشت سال دفاع مقدس داشتند.

به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا ،' محمد مهدی فرهنگ دوست ' در نخستین یادواره شهدای اصناف شهرستان مهریز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اصناف و با ذكر خاطراتی به حماسه آفرینی رزمندگان اسلام و اصناف در دفاع مقدس پرداخت .

وی اظهار داشت: اصناف ، بازاریان و كسبه مومن و فداكار در دوران دفاع مقدس همدوش سایر طبقات مردم در پشت جبهه با كمك های خود و هم با حضور در صف مقدم ، انقلاب و اسلام را در مقابل دشمن یاری كردند .

مدیركل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد ادامه داد: رزمندگان پرتوان اسلام و بسیجیان جانبركف و پیرو ولایت فقیه تا چای جان برای اعتلای ارزش ها و شكست دشمن زبون فداكاری كردند .

فرهنگ دوست گفت: اگر امروز ملت ایران در زمینه های مختلف در سطح دنیا به عزت و اقتدار رسیده است بخاطر همین ایثار شهیدان و صبر و مقاومت خانواده های مكرم آنها می باشد .

وی افزود: راه عزت این ملت و كشور در گرو ترویج فرهنگ ایثار ، مقاومت و شهادت است و باید همواره این فرهنگ متعالی در بین مردم و بخصوص جوانان زنده بماند .

این مسئول همچنین با اشاره به توطئه های گوناگون دشمنان بر علیه نظام و انقلاب اسلامی خواستار حفظ وحدت ، داشتن بصیرت و هوشیاری شد .

در این یادواره همچنین سخنرانی رییس اداره معدن ، صنعت و تجارت مهریز و برنامه مداحی و پخش كلیپ در خصوص شهید و شهادت و فعالیت های فرهنگی اصناف مهریز هم پخش شد .ك2

7541/1968