۱ تیر ۱۳۹۱، ۱۲:۲۹
کد خبر: 80193093
T T
۰ نفر

ساز سنتي كردستان در تبريز به صدا در مي آيد

۱ تیر ۱۳۹۱، ۱۲:۲۹
کد خبر: 80193093
ساز سنتي كردستان در تبريز به صدا در مي آيد

تبريز- معاون صنايع دستي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كردستان از اجراي ورك شاپ ساز سنتي اين استان در نمايشگاه بين المللي صنايع دستي جاده ابريشم در تبريز خبر داد.

فرهاد حامدی روز پنج شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در این نمایشگاه بسته بندی صنایع دستی، گلیم بافی، سازسازی سنتی و مصنوعات چرم یا سراجی سنتی این استان به وسیله پنج نفر از هنرمندان كردستان به نمایش گذاشته می شود.

وی ادامه داد: برگزاری این نمایشگاه به دلیل حضور بدون واسطه صنعتگران می تواند تاثیر بسزایی در ارتقای سطح فروش، بازاریابی و سفارش پذیری محصولات داشته باشد.

وی اهمیت برگزاری این نمایشگاه را در ایجاد بستری مناسب برای تبادل تجارب فنی در زمینه های مختلف صنایع دستی از جمله شیوه های تولید، بازاریابی، نوآوری و به روز كردن محصولات عنوان كرد.

معاون صنایع دستی اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری كردستان با اشاره به اینكه این نمایشگاه در سطح ملی و بین المللی برگزار می شود، گفت: صنعتگران حاضر در این نمایشگاه می توانند با آخرین دستاوردها، تحولات و پیشرفت های صنایع دستی سایر استان ها و وضعیت بازار و تنوع محصولات سایر كشورهای شركت كننده آشنا شوند.

حامدی خواستار ایجاد غرفه ای برای هنرمندان رشته های در حال فراموشی شد و افزود: نبود وجود بازار فروش و فقدان كاربرد این محصولات در دنیای امروز از عواملی هستند كه این هنرهای سنتی را با خطر فراموشی مواجه كرده است.

وی اظهار كرد: برای حفظ و احیای این صنایع باید نیازسنجی به عمل آید و كاربردهای جدید مطابق با سلیقه های روز مورد بحث و بررسی قرار گیرد تا بازار این هنر رونق پیدا كند.

حامدی پیشنهاد كرد كتابی در خصوص هنرمندان شركت كننده، نوع محصولات ارایه شده و معرفی رشته های مختلف این صنعت چاپ و در اختیار مردم قرار گیرد.

وی گفت: این نمایشگاه برای توسعه بازرگانی، ترویج فرهنگ صنایع دستی، معرفی ارزش های فرهنگی رشته ها و ارایه اطلاعات كارشناسی شده برای تمام بازدید كنندگان و هنرمندان مفید خواهد بود.

معاون صنایع دستی اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری كردستان از مسوولان خواست در فكر چاره ای برای احیای این صنعت ملی و سنتی باشند.

نمایشگاه بین المللی صنایع دستی جاده ابریشم از عصر امروز به مدت پنج روز و با حضور 300 رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی از 31 استان و هفت كشور در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تبریز برگزار می شود.

6120/587