۳۰ خرداد ۱۳۹۱، ۲۱:۰۹
کد خبر: 80190665
T T
۰ نفر
آخرين تلاش هاي مذاكره كنندگان هسته اي در مسكو براي رفع اختلافات

مسكو- دور چهارم مذاكرات هسته اي مسكو در حالي تا ساعت 21:30 امشب به وقت محلي طول مي كشد كه منابع نزديك به تيم هاي مذاكره كننده از تلاش طرفين براي رفع اختلافات و دستيابي به توافق احتمالي خبر مي دهند.

به گزارش ایرنا، دور چهارم مذاكرات هسته ای ایران و 1+5 در مسكو ساعت 16 به وقت محلی ( مصادف با 16:30 به وقت تهران ) در هتل 'حلقه طلایی' مسكو پایتخت روسیه آغاز شد و طرف های مذاكره در این مدت علاوه بر پیشبرد مذاكره اصلی، دیدارهای دوجانبه نیز انجام دادند.

بر اساس این گزارش، هم اكنون دیدار دوجانبه ای میان 'علی باقری' معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و 'هلگا اشمید' معاون 'كاترین اشتون'مسوول سیاسی خارجی اتحادیه اروپا جریان دارد.

بنا بر این گزارش، دیدارهای دوجانبه ای نیز در حاشیه دور چهارم مذاكرات اصلی هسته ای

مسكو میان ایران و 1+5 بین 'سعید جلیلی' و 'كاترین اشتون' صورت گرفت.

دیدار جلیلی با 'سرگئی ریابكوف' معاون وزیر امور خارجه روسیه و مذاكره كننده ارشد هسته ای این كشور از دیگر حاشیه های روز دوم نشست مسكو بود.

در همین حال منابع نزدیك به تیم های مذاكره كننده در مسكو، طولانی شدن گفت وگوهای امروز را نشانه كوشش طرف های مذاكره برای رفع اختلافات فیمابین و دستیابی به توافق احتمالی ارزیابی می كنند.

دومین روز مذاكرات هسته ای مسكو بر خلاف روز نخست با سكوت خبری كامل همراه بود و نمایندگان رسانه های جمعی حاضر در محل موفق نشدند گفت وگویی با روسای تیم های مذاكره كننده داشته باشند.

انتظار می رود كه پس از پایان دیدارهای دوجانبه به عنوان بخشی از برنامه كاری نشست مسكو، اشتون و جلیلی با حضور جمع خبرنگاران ضمن اعلام نتایج نشست به سووال های آنان در این خصوص پاسخ دهند.

مذاكرات ایران و 1+5 در نشست مسكو وارد دومین روز خود شد و تیم های مذاكره كننده از ساعت 12 ظهر امروز سه شنبه به وقت محلی (30/12به وقت تهران) پشت میز مذاكره نشستند.

طرفین مذاكرات در نشست مسكو قرار است امروز در خصوص گفت وگوهای روز نخست به جمع بندی برسند.

نشست هسته ای مسكو با شركت ایران و اعضای 1+5 روز گذشته در هتل حلقه طلایی در مجاورت ساختمان وزارت امور خارجه روسیه آغاز شد و پس از برگزاری دو دور گفت و گوی رسمی میان تیم های مذاكره كننده ساعت هفت شب به وقت محلی پایان یافت.

اروپام/2016**518**1368**