۲۹ خرداد ۱۳۹۱، ۱۲:۰۶
کد خبر: 80188541
T T
۰ نفر
مراكز و آموزشگاههاي آزاد مجاز بايد به مردم معرفي شود

يزد - مديركل آموزش فني و حرفه اي استان يزد گفت: با توجه به پيش روي آموزشگاههاي غيرمجاز بايد روندي اصولي براي شناساندن مراكز و آموزشگاههاي آزاد مجاز به مردم در پيش گرفته شود.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا، حبیب الله كارگر در نشستی كه با رویكرد شناساندن آموزش های مهارتی و فنی و حرفه ای برگزار شد، بر تبلیغات روزنامه ای برای معرفی آموزش های مهارتی و شكوفایی آن تأكید كرد و افزود: با توجه به پیش روی آموزشگاههای غیرمجاز باید روندی اصولی برای شناساندن مراكز و آموزشگاههای آزاد مجاز به مردم در پیش گرفته شود.

رئیس اداره امور مؤسسات كارآموزی آزاد اداره كل آموزش فنی و حرفه ای استان نیز به لطمات وارد شده به بدنه اداره كل آموزش فنی و حرفه ای با توسعه آموزشگاههای غیر مجاز اشاره كرد و گفت : به طور معمول فعالیت آموزشگاههای غیرمجاز كه به نام فنی و حرفه ای كار می كنند در ایام تابستان بیشتر بوده و اغلب در قالب شركت ، مؤسسات نیمه دولتی و یا نیمه خصوصی فعالیت می كنند .

محمدرضا سلطانی افزود: برای حل این معضل باید از یك سو اداره كل آموزش فنی و حرفه ای در زمینه معرفی آموزشگاههای مجاز و نیز آموزش های فنی و حرفه ای تبلیغات بیشتری كند و از سوی دیگر با آموزشگاههای غیرمجاز برخورد جدی صورت گیرد تا بدون مجوز وارد این عرصه نشده و به نام فنی و حرفه ای به ارائه آموزش نپردازند .

وی در ادامه به مشكل كمبود نیرو در بازرسی از آموزشگاهها اشاره كرد و ادامه داد: انجمن های صنفی باید فعال تر وارد این عرصه شده و با فعالیت آموزشگاههای غیرمجاز اعم از تابلو دار ، بدون تابلو ، خانگی و زیر زمینی عكس العمل مناسب و قاطع را انجام دهند .

سلطانی تأكید كرد: مردم باید بدانند آموزشگاههای مجاز با توجه به اینكه تحت نظارت اداره كل آموزش فنی و حرفه ای استان قرار دارند و از استانداردهای آموزشی مجاز بهره می برند از نظر كیفی نسبت به مؤسسات كارآموزی غیرمجاز متعهدتر و مناسب تر هستند .

وی ادامه داد: مهارت آموزان در آموزشگاههای آزاد مجاز بعد از اتمام دوره ها می توانند در آزمون های پایان دوره شركت كرده و گواهینامه بین المللی مهارت دریافت كنند كه برای آنها فرصت شغلی بهتر و استفاده از تسهیلات بانكی را در بر خواهد داشت .

این نشست با حضور معاون آموزش و پژوهش اداره كل آموزش فنی و حرفه ای ، اعضاء هیئت نظارت استان ، رؤسای انجمن های صنفی آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد و تعدادی از پیشكسوتان و صاحب نظران آموزشگاه دار،در راستای شناساندن هر چه بیشتر آموزش های مهارتی به مردم و جوانان برگزار شد.ك/2

1968/7537