۲۹ خرداد ۱۳۹۱، ۱۱:۲۳
کد خبر: 80188484
T T
۰ نفر

جريان گاز طبيعي مناطق قطع شده شهر سنندج وصل شد

۲۹ خرداد ۱۳۹۱، ۱۱:۲۳
کد خبر: 80188484
جريان گاز طبيعي مناطق قطع شده شهر سنندج وصل شد

جريان گاز طبيعي بخش هايي از شهر سنندج كه عصر روز شنبه بر اثر سهل انگاري در عمليات گمانه زني توسط دستگاه حفاري فعال در پروژه زيرگذر تقاطع دانشگاه كردستان در خيابان پاسداران شهر سنندج قطع شده بود با تلاش بي وقفه ماموران امداد و تعميرات ناحيه گازرساني ناحيه سنندج وصل شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جریان گاز طبیعی بخش هایی از شهر سنندج از ساعت 17 عصر شنبه قطع شد و تلاش برای برقراری و وصل مجدد گاز بلافاصله توسط ماموران امداد و تعمیرات گازرسانی ناحیه سنندج آغاز شد.

معاون بهره برداری شركت گاز كردستان در این ارتباط گفت: دستگاه حفاری كه مشغول عملیات گمانه زنی به منظور احداث پروژه زیرگذر تقاطع دانشگاه كردستان در خیابان پاسداران شهر سنندج بود براثر سهل انگاری با لوله گاز طبیعی این مسیر برخورد كرد كه این مساله منجر به قطع جریان گاز بخش هایی از شهر سنندج شد.

قدرت الله فعله گری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اینكه بر اثر این حادثه لوله 8 اینچ با فشار 250 پوند آسیب دید، افزود: پس از این برخورد ماموران امداد و تعمیرات ناحیه گازرسانی سنندج بلافاصله جهت ترمیم اقدام به ایمن سازی و تخلیه گاز موجود در این خط كردند.

وی با اشاره به اینكه عملیات بازسازی، ترمیم و حفاری این خط تا ساعت 4 بامداد روز یكشنبه ادامه داشت، گفت: در این عملیات لوله 8 اینچ به میزان 50 سانت برش خورد و پس از جوشكاری محل آسیب دیدگی و ترمیم كامل این خط، جریان گاز وارد سرویس شد.

وی عدم قطع جریان گاز مشتركان واقع در مسیر این خط اسیب دیده را در دستور كار ماموران شركت گاز دانست و گفت: خوشبختانه با اتخاذ تدابیری فنی و مهندسی مانع از قطع جریان گاز مشتركان شهرك های بهاران و زاگرس شدیم و تنها جریان گاز چند جایگاه CNG واقع در مسیر خط تغذیه و همچنین دانشگاه های علوم پزشكی و كردستان و بیمارستان های تامین اجتماعی و قدس قطع شد.

معاون بهره برداری شركت گاز كردستان، در ادامه از دستگاه های خدمات رسان در سطح استان خواست با توجه به ماهیت گاز و خطرات بالقوه آن در صورت هرگونه حفاری و خاكبرداری مراتب را به واحدهای امداد و تعمیرات نواحی گازرسانی استان اطلاع دهند.

فعله گری افزود: در صورت نشت و فوران گاز طبیعی براثر برخورد با لوله و تاسیسات و منفجر شدن آن، خسارات جبران ناپذیری رخ می دهد كه باید از بروز اینگونه حوادث با رعایت نكات ایمنی و هماهنگی های لازم با دستگاه های مربوطه جلوگیری كنیم.ك/3

7346/533