۲۷ خرداد ۱۳۹۱، ۱۷:۲۳
کد خبر: 80186238
T T
۰ نفر
لاريجاني: 1+ 5 در نشست مسكو چارچوب توافقي با ايران را رعايت كند

تهران-رئيس مجلس شوراي اسلامي فضاسازي‌هاي بيروني را، بر نشست مسكو بي تأثير خواند و گفت: 1+5 چارچوب توافقي با ايران را در نشست مسكو رعايت كند.

گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا به نقل از پایگاه خبری 'خانه ملت' حاكی است علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آنچه برای ایران اهمیت دارد این است كه اعضای 5+1 بر اساس همان چارچوب توافق شده در مذاكرات به تعهدات خود پایبند باشند.

لاریجانی در عین حال گفت: اگر دو طرف مذاكره كننده حاضر در نشست مسكو طبق توافقات قبلی عمل كنند، احتیاجی به سناریو سازی و فضاسازی بیرونی نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه در باره انحلال پارلمان مصر با حكم دادگاه این كشور گفت: این تصمیم حكایت از یك رفتار غیرعادی دارد و این اقدام با واكنش‌های داخلی و خارجی در مصر همراه بود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود:‌ تشكیل پارلمان در مصر برای مردم انقلابی این كشور، یك نقطه اتكا و امید محسوب می شود، بنابراین انحلال این نهاد به دستور دادگاه قانون اساسی می‌تواند نگرانی و هیجاناتی را در جامعه ایجاد كند.

وی با بیان این كه حكم دادگاه قانون اساسی با انحلال پارلمان، پیامد ناخوشی را برای این كشور به دنبال خواهد داشت، خاطر نشان كرد به نظر می رسد پروسه تكوین انقلاب مصر بلافاصله پس از تشكیل پارلمان و انتخاب رئیس جمهوری با اراده و خواست مردم تكمیل شود.

وی تصریح كرد اما این اقدام می‌تواند رفتار سویی را در آینده تحولات مصر به وجود آورد كه تبعاتش را باید رصد كرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاكید كرد بهتر است مقامات و كسانی كه قصد اداره كشور مصر را دارند، تسلیم اراده ملت شوند، چرا كه برخی از كشورهای منطقه در تلاش بودند تا زیر بار خواسته های به حق ملتشان نروند كه در نتیجه با چالش‌های فراوانی مواجه شدند.

سیام/9250 1418