۲۴ خرداد ۱۳۹۱، ۲۲:۵۲
کد خبر: 80182382
T T
۰ نفر
تنها 30 درصد جلسات شوراي فرهنگ عمومي استان ها تشكيل مي شود

گرگان- 'منصور واعظي' دبير شوراي فرهنگ عمومي كشور از كوتاهي مسوولان استاني در برگزاري جلسات شوراي فرهنگ عمومي انتقاد كرد و گفت: كمتر از 30 درصد جلسات اين شورا در استان ها برگزار مي شود.

به گزارش ایرنا، واعظی چهارشنبه شب در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان گلستان در سالن اجتماعات استانداری افزود: حضور مرتب و منظم مسوولان در جلسات موجب همدلی آنها در موضوعات فرهنگی استان ها می شود.

وی با اشاره به بودجه شورای فرهنگ عمومی كشور نیز یاداور شد: در سال 85 بودجه این شورا 10 میلیارد ریال بود و در این مدت تا سال 91 این مبلغ تغییر نكرده است.

به گفته وی، به دلیل حضور ائمه جمعه، استانداران و فرمانداران در شورای فرهنگ عمومی استان ها، مطالبه تخصیص اعتبار ویژه شورای فرهنگ عمومی استان ها معنا ندارد و دستگاه های اجرایی عضو شورا بودجه فرهنگی خود را در اختیار ادارات كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها قرار دهند تا این اداره نسبت به اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی اقدام كند.

واعظی تاكید كرد: شورای فرهنگ عمومی شان سیاستگذاری، تصمیم گیری و نظارتی دارد و نباید وارد امور اجرایی شود.

وی یادآور شد: در آیین نامه شورای فرهنگ عمومی كشور پیش بینی شده است با هماهنگی

و همكاری استانداری بودجه لازم در اختیار شورای فرهنگ عمومی استان ها قرار گیرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی كشور با اشاره به تدوین سند چشم انداز این شورا گفت: شورای فرهنگ عمومی استان ها هم نسبت به تدوین این سند برای استان های خود اقدام كنند و در این سند راهكارهای خود برای ارتقای فرهنگی كشور چه در عرصه داخلی و چه خارجی را ارائه دهند.

آیت ا... نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان و رئیس شورا، قناعت استاندار و نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی استان، جمشیدی معاون سیاسی و امنیتی استانداری، ائمه جمعه و فرمانداران شهرستان ها به عنوان رئیس و نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ها در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان گلستان حضور داشتند.

7464/601**1368**
۰ نفر