۲۴ خرداد ۱۳۹۱، ۱۰:۱۷
کد خبر: 80180810
T T
۰ نفر
حضور ايران در فستيوال فرهنگي و هنري بهاره پيونگ يانگ

پكن - فستيوال فرهنگي و هنري بهاره پيونگ يانگ با استقبال از صنايع دستي و فرش و غذاهاي سنتي ايراني برگزار شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، در این فستیوال كه به منظور كمك به كودكان بی سرپرست كره ای و همچنین آشنایی هرچه بیشتر دیپلمات ها و كاركنان سازمان های بین المللی مقیم با سنن، آداب و ویژگی های فرهنگی یكدیگر برپا شد، ایران حضور چشمگیر داشت.

این برنامه در محل ساختمان برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد در پایتخت كره شمالی شامل برنامه های متنوع چون جشنواره بین المللی غذا ، بازارچه صنایع دستی ، برپایی نمایشگاه هنری و فرهنگی ، اجرای موسیقی ملل ، نمایشگاه صنایع دستی و عكس از مناطق دیدنی كشورهای شركت كننده و فروش محصولات و مزایده كالاهای اهدایی بود.

هرسال در ایام بهار توسط انجمن همسران دیپلماتیك كره شمالی در شهر پیونگ یانگ این مراسم برگزار می شود.

منافع و درآمد این فستیوال فرهنگی و هنری صرف امور خیریه و كمك به كودكان بی سرپرست مركز 'كسونگ ' و برخی دیگر از مراكز نگهداری این كودكان در كره شمالی می شود.

در فستیوال بهاره امسال كه با استقبال خیلی خوب نمایندگی های دیپلماتیك و اعضا سازمان های دولتی ، غیر دولتی و بین المللی روبرو شد ، همسران اعضای نمایندگی های ایران در این كشور نقش موثری در ارائه فرهنگ كشورمان و كمك به امور خیریه داشتند.

تهیه و توزیع انواع مختلف غذاهای سنتی ایرانی و برپایی نمایشگاه عكس و پوستر از مناطق دیدنی و توریستی كشورمان در این مراسم جلب توجه كرد.

از دیگر برنامه های این فستیوال كه مورد استقبال خوب شركت كنندگان قرار گرفت مزایده یك قطعه فرش ایرانی با طرح ترنج بود.

انجمن همسران دیپلماتیك یك انجمن غیر دولتی بین المللی است كه به ابتكار نمایندگی های دیپلماتیك مقیم در كره و مشاركت چند سازمان بین المللی تاسیس شده است .

آساق ** 275 **

سرخط اخبار جهان