۲۳ خرداد ۱۳۹۱، ۲۰:۳۳
کد خبر: 80180287
T T
۰ نفر
توسعه ورزش تيراندازي با كمان در خراسان رضوي نيازمند حمايت بيشتر مسوولان است

مشهد- رييس هيات تيراندازي با كمان خراسان رضوي توسعه كمي و كيفي اين رشته ورزشي در استان را نيازمند حمايت و توجه بيشتر مسوولان ذيربط دانست.

'خسرو دنیوی' عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: علیرغم جذابیتها و ظرفیتهای خاص بلقوه و بالفعل ورزش تیراندازی با كمان خراسان رضوی، ولی این رشته ورزشی مظلوم واقع شده و مشكلات مختلفی فرآروی توسعه كمی و كیفی آن در استان قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایرنا، وی از جمله مشكلات فرآروی توسعه ورزش تیراندازی با كمان در استان را نبود سالن سرپوشیده، كمبود بودجه و بالا بودن قیمت ابزار و تجهیزات این رشته ورزشی ذكر كرد.

وی خاطر نشان كرد: به دلیل نبود سالن ورزشی سرپوشیده برای ورزش تیراندازی با كمان ورزشكاران این رشته ورزشی نمی توانند در همه فصول سال از جمله در فصل پاییز و زمستان به دلیل برودت هوا به تمرین بپردازند و ما از این حیث با محدودیت بسیار مواجه هستیم.

وی گفت: اگر اداره كل ورزش و جوانان خراسان رضوی برای تامین سالن ورزشی سرپوشیده برای این رشته ورزشی در مشهد مساعدت كند، ما مربی و امكانات لازم آن را تامین می كنیم.

او گفت: استعداد یابی و توجه به پتانسیل های خوب این رشته ورزشی به خصوص سنین پایه در دستور كار هیات تیراندازی با كمان استان خراسان رضوی قرار دارد.

دنیوی گفت: در این راستا با همكاری های مشترك با شهرداری مشهد و آموزش و پرورش و دانشگاه ها و مراكز آموزش عالی و برگزاری همایش ها و مسابقه های مختلف تلاش می شود ضمن كمك به فراگیر كردن ورزش تیراندازی با كمان، ظرفیتهای بلقوه و استعدادهای این رشته ورزشی شناسایی و زمینه به فعلیت رساندن آنها در سطوح حرفه ای فراهم گردد.

رییس هیات تیراندازی با كمان استان خراسان رضوی گفت: بدین منظور دوره های آموزشی برای پرسنل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان و اعضای كانونهای فرهنگی 28 مسجد در مشهد طی یك سال گذشته برگزار شد.

وی همچنین از برگزاری نخستین دوره مسابقه های لیگ تیراندازی با كمان استان خراسان رضوی از 23 تیرماه جاری به مدت 9 هفته در مشهد خبر داد و گفت: دو هفته ابتدایی این رقابتها قبل و هفت هفته پایانی آن بعد از ماه مبارك رمضان برگزار می شود.ك/3

7490/659