۲۳ خرداد ۱۳۹۱، ۱۷:۰۴
کد خبر: 80179921
T T
۰ نفر
ارتقاء و حفط محيط زيست دريايي با حضور مداوم تمام سازمان ها ميسر است

بندرانزلي – مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي كشور گفت: ارتقاء سطح ايمني و حفظ محيط زيست دريايي از طريق حضور مداوم تمامي سازمان ها و نهادهاي بهره بردار از دريا در عرصه هاي حاكميتي ميسر مي شود.

به گزارش ایرنا، 'سید عطاءالله صدر' روز سه شنبه در مانور مقابله با آلودگی نفتی و مدیریت بحران دریایی در دریای خزر كه با حضور رییس سازمان حفاظت محیط زیست و استاندار گیلان و جمعی دیگر از مسئولان كشوری و استانی برگزار شد، افزود: دریای خزر به عنوان بزرگترین دریاچه كره زمین محیط بسته ای است كه این ویژگی توجه به مسائل زیست محیطی آن را دو چندان می كند.

وی حمل و نقل دریایی، اكتشاف، استخراج و انتقال نفت و گاز ، ورود فاضلاب شهری و صنعتی از طریق رودخانه ها و نیز سموم و كودهای شیمیایی مورد استفاده در كشاورزی منطقه را از عوامل مهم تهدید و بروز آلودگی در خزر عنوان كرد.

معاون دریایی سازمان حفاظت از محیط زیست كشور نیز در ادامه این مراسم گفت: حساسیت دریای خزر به دلیل بسته بودن این محیط آبی بالا است .

'عبدالرضا كرباسی' با اشاره به اكتشافات و برداشت نفت از خرر و امكان آسیب دیدگی سواحل ایران خاطرنشان كرد: مقابله با آلودگی در دریای خزر نیازمند عزم ملی و منطقه ای است.

به گزارش ایرنا، این مانور با استفاده از تمامی امكانات مقابله با آلودگی نفتی اداره كل بنادر و دریانودری گیلان از جمله پنج فروند یدك كش تجسس مجهز به تجهیزات مقابله با آلودگی آب دریا، قایق تجسس و بالگرد در حوضچه داخلی بندرانزلی و با همكاری ارگان های دریایی گیلان انجام شد.

مانور مقابله با آلودگی نفتی و مدیریت بحران دریایی در دریای خزر روز سه شنبه توسط اداره كل بنادر و دریانوردی گیلان با مشاركت سازمان حفاظت محیط زیست كشور برگزار شد.ك/2

620/ 603/506
۰ نفر