۲۳ خرداد ۱۳۹۱، ۱۳:۲۱
کد خبر: 80179366
T T
۰ نفر
نانوايي ها در صورت استفاده نكردن از ترازوي ديجيتال جريمه مي شوند

تبريز- معاون نظارت و بازرسي سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربايجان شرقي اعلام كرد: با توجه به تصميمات اتخاذ شده در خصوص توزيع نان به صورت كيلويي، نانوايي هايي كه در استفاده از ترازوي ديجيتال سهل انگاري كنند، جريمه مي شوند.

اسماعیل عطاپور روز سه شنبه به ایرنا گفت: بنا بر ماده 71 قانون نظام صنفی در رابطه با استفاده از ترازوی دیجیتال، نانوایی های كه نسبت به استفاده از این ترازوها در فروش نان سهل انگاری كنند، هر ماه معادل یك میلیون ریال جریمه خواهند شد.

وی با اشاره به اینكه بازرسان این معاونت به صورت گسترده در حال رصد واحدهای صنفی نانوایی هستند از انجام بیش از یك هزار مورد بازرسی از نانوایی های آذربایجان شرقی در دو روز گذشته خبرداد.

عطاپور گفت: در بازرسی های صورت گرفته 56 مورد منجر به تشكیل پرونده تخلف صنفی شده است.

وی افزود: پرونده های تشكیل شده در رابطه با تخلف های گران فروشی نان، استفاده نكردن از ترازوی دیجیتال، خودداری از درج قیمت های مصوب اعلام شده و رعایت نكردن دستورالعمل های بهداشتی بوده است.

عطاپور از تذكر كتبی به 270 واحد صنفی نانوایی برای رعایت استفاده از ترازوی دیجیتال خبرداد.

وی همچنین با اشاره به تشكیل پرونده تخلف برای سه واحد بزرگ آرد سازی در آذربایجان شرقی، اظهاركرد: این واحدها به دلیل خودداری از عرضه نان و عمل به تعهدات خود در قبال واحدهای صنفی نانوایی متخلف شناخته شده اند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از مردم خواست در صورت مشاهده تخلف مراتب را به شماره 124 واحد رسیدگی به گزارشات مردمی اطلاع دهند.

7232/587