۱۹ خرداد ۱۳۹۱، ۱۵:۳۴
کد خبر: 80172570
T T
۰ نفر

امام خميني (ره) پيام آور عزت مسلمين بود

۱۹ خرداد ۱۳۹۱، ۱۵:۳۴
کد خبر: 80172570
امام خميني (ره) پيام آور عزت مسلمين بود

تبريز- نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي و امام جمعه تبريز، امام خميني را نماد شجاعت و استقامت خواند و گفت: وي در حقيقت پيام آور عزت مسلمين بود.

آیت الله 'محسن مجتهد شبستری' در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به حضور خیل عظیم عاشقان امام (ره) در مراسم بزرگداشت رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی افزود: بعد از گذشت 23 سال از رحلت امام و حضور میلیونی مردم در مراسم سالگرد، نشانگر اثرگذاری راه و منش امام خمینی (ره) در بین مردم است.

وی همچنین با اشاره به خیانت سلاطین گذشته و جدا شدن بخش های وسیعی از خاك ایران طی عهدنامه های ننگین گلستان و تركمانچای اظهار كرد: در زمان پادشاهان ایران همیشه مورد تهدید و خیانت همسایگان و دشمنان بود اما امام راحل عزت و استقلال را برای ایران ارمغان آوردند.

آیت الله مجتهد شبستری تاكید كرد: شجاعت امام تحسین برانگیز بود, چرا كه در هنگام دستگیری وی در خرداد ماه سال 42 نه تنها ایشان خوفی نداشتند بلكه دستگیركنندگان وی از آرامش و طمانینه وی در هراس بودند.

وی یكی از صفات برجسته امام خمینی (ره) را قانون گرایی و عمل به قانون دانست و گفت: باید سعی كنیم راه و روش امام تداوم پیدا كند.

امام جمعه تبریز با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در مراسم سالگرد امام (ره) اعلام كرد: بیانات معظم له در رسانه های جهانی بازتاب گسترده ای داشت و آن این بود كه'دشمنان از خطر ایران هسته ای می گویند در حالیكه كاملا دروغ می گویند و آنچه آنها را می ترساند، ایران اسلامی است كه الهام بخش بیداری اسلامی در منطقه شده است'.

امام جمعه تبریز همچنین با اشاره به هفته محیط زیست، حفاظت از محیط زیست را وظیفه همگان دانست و گفت: استفاده از محیط سالم حق همه است و به خاطر توسعه صنعتی و اقتصادی نباید محیط زیست را آلوده كرد.

وی اعلام كرد: صاحبان صنایع باید به جد مراقب محیط زیست باشند و مسوولین نیز در ازدیاد پارك ها و فضای سبز همت مضاعف داشته باشند.

آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به وضعیت بحرانی دریاچه ارومیه اظهار كرد: وضع موجود تهدیدی برای همه به ویژه استان های همجوار است كه باید مسوولین اقدام فوری و جدی داشته باشند.

704/587/320
۰ نفر