۱۵ خرداد ۱۳۹۱، ۲۱:۴۴
کد خبر: 80166919
T T
۰ نفر
انقلاب اسلامي، ايران را به قدرت جهاني تبديل كرد

بلگراد- استاد و شرق شناس صربستاني با گراميداشت ياد و خاطره بنيانگذار جمهوري اسلامي، گفت: انقلاب اسلامي به رهبري آيت الله خميني (ره)، ايران را به قدرت بزرگ منطقه اي و عامل صلح جهاني تبديل كرد.

پرفسور 'راده بوژوویچ' در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بلگراد ، افزود: انقلاب اسلامی ایران تحولات عظیمی را در نظام جهانی بوجود آورد و اكنون این تحولات در عرصه های مختلف از جمله صلح و احترام به حقوق ملت ها، تجلی یافته است.

استاد دانشگاه های صربستان با بیان اینكه امام خمینی (ره) موجب بیداری اسلامی در جهان اسلام شد، گفت: ایت الله خمینی (ره) پیشرو مبارزه با ظلم و ستم و مدافع مظلومین بود و زندگی خود را وقف راه بندگی خدا، اسلام و همه مظلومان جهان كردند.

شرق شناس صرب از شخصیت امام خمینی (ره) به عنوان بزرگترین چهره سیاسی قرن بیستم یاد كرد و گفت كه بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران همواره بر پیوند انسان و خدا تاكید داشت.

بوژوویچ، همچنین به بیداری اسلامی در كشورهای مختلف از جمله در برخی از كشورهای عربی در خاورمیانه و شمال آفریقا و جنبش وال استریت در آمریكا اشاره كرد و این حركت ها را نشات گرفته از انقلاب اسلامی دانست.

وی تاكید كرد: ایت الله خمینی (ره) با پیروی از تعالیم و ارزش های جاودانه اسلامی، برابری تمام انسانها را بدون وابستگی به موقعیت اجتماعی آنها در نظر می گرفت و صلح، برابری و رفاه مردم را هدف خود ساخت.

اروپام**2061**1596
۰ نفر